- BKV UPP I TOPP




NY VINST I UPPLANDSCUPEN - ÅTER IGEN BARA STRAFFMÅL

BKV vann kvällens match mot Väddö IF
med klara 6-3, och åter igen så lyckas inte motståndarna göra något riktigt spelmål. Utan målen tillkommer på handikapp-straffar. Riktigt bra att junorerna kan gå in och köra en sån här match och det som sagt utan att släppa till något mål bakåt, bra gjort grabbar. BKV hade inget referat upplagt ikväll, men här kan ni läsa vad man tyckte om matchen på Väddös hemsida... förresten, nu gick BKV upp i ledningen i Upplandscupen grupp 8. Najs!

Saxat från Väddö IF
"Idag gör vi en hyfsat bra match vi vet att bkv kommer att vara det bollförande laget
och det låter vi dom vara vi ska spela ett lågt försvars spel med en tydlig press på egen planhalva och det klarar vi av att göra i stora delar av matchen men när man möter ett så bollskickligt lag så kommer det alltid luckor bakåt som bkv är duktiga att ta vara på men vi svarar med våra straffar som vi tyvärr bara sätter 3 av 4 och det har man inte råd med en sån här match men jag är nöjd en då såg idag att det finns potential i laget och vi har ett tag till seriepremiär att jobba fram ett eget spel så jag känner mig lugn/Coach"

Bra säger jag, för jag gillar Väddö, har ju stugan där uppe och en del goda väner. Men nu blir det kudden, trött och nyss hemkommen efter en ännu en hotellvecka och 150 mil på vägarna... zzzov gott på er, vi hörs imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0