- RIMBO VANN



RIMBOVINST I UPPLANDSCUPEN - GÄSTERNA VANN MED KLARA 7-4

BKV rådde inte på Rimbo
i kvällens match i Upplandscupen, utan fick noll poäng med sig i serien. Jag var personligen inte på plats och såg "eländet", så jag undanbeder mig att kommentera det hela. Men enligt rapporter så kom man aldrig riktigt nära resultatmässigt och att Rimbo inte alls var så dåliga... hur nu det är möjligt ;) Bilden får väl kanske summera det hela, en något uppgiven varg som mest verkar vilja att det hela ska ta slut. Äsch, det här tar ni igen i nästa match killar, det är bara att kämpa på så ger det sig, det vet ni.

Personlig reflektion över cupen. Dom där straffarna som ingår i handikappsystemet är TUNGA alltså. Det blir ju en konstant press och jakt på mål för det straffade laget, medan de som får straffarna tenderar att "gris-spela" lite, spelet blir lidande och resultatet nås liksom inte ikapp ibland. Helt ok, och jag skyller inte på det, det är säkert rättvist, kanske. Men fotbollen blir lite krampaktig när det står 0-4 på resultattavlan vid avspark. Vissa älskar det.... och jag längtar till seriestarterna hehe

Grattis till Rimbo... hmmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0