- OAVGJORT FÖR DAMERNA



BKV KVITTERADE MOT  ÖSTHAMMAR - DELAD POTT PÅ SPORTCENTRUM

Saxat matchreferat
från damernas hemsida... lite besviken på min kamera bara. Någon inställning gjorde att de blev en jä*** massa sudd, så det blev bara några få bilder tyvärr. Men jag får reparera skadan genom att plåta nästa hemmamatch den 27/3 mot Vallentuna istället. BRA KÄMPAT TJEJER!!


Dagens match slutade rättvist 1-1. I mitt tycke hade vi varsin halvlek. Östhammar hade ett markant övertag i den första då vi inte alls kom upp i den nivå vi ville. Alldeles för dåligt jobb tillsammans och inget bollspel alls. Vi som pratat om att gå ut och äga boll! Det blev nästan tvärtom. Så fort vi fick tag i bollen slog vi bort den. Deras mål kom till efter ett dåligt uppspel där de vann boll och de ställde om blixtsnabbt. Efter ett inspel parallellt med målinjen rakade de in ledningsbollen enkelt i ett tomt mål.

I paus pratade vi om att öka intenciteten och arbetsinsatsen. Vi kom ut och dominerade totalt till en början. Vi malde på och lyckades åstadkomma några fina spelsekvenser. 1-1 målet kom efter ett finfint anfall där Lorita spelade in ett fint inlägg som Fanny var framme och högg på. Efter lite flipperspel rullade bollen till Linda som tryckte in den. Skönt! Efter det jämnades spelet ut en aning. Men oavgjort var i mitt tycke ett rättvist resultat.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0