- BKV VANN CUP-RYSARE



RYSAREN PÅ SPORTCENTRUM - BKV VIDARE I CUPEN PÅ STRAFFAR

OH MY GOD,
jag var helt slut när domaren till slut blåste av matchen efter 120 min och 21 straffar. Tröttare än samtliga spelare faktiskt och rejält nerfrusen i den svinkalla vinden. Men SÅ JÄVLA SKÖNT att BKV vann... och rättvist också. Tänker inte referera matchen, det överlåter jag till dom som kan och ni kan säkert läsa om det hela på BKV:s hemsida senare ikväll. Men liiiite kortfattat så måste jag ju skriva några meningar sett ur mina partiska ögon dock. (ni kan även läsa lite på live-webben HÄR)

Till att börja med så kan man ju bara undra varför Frej ställer över båda sina "stjärnor" Gallo och Guterstam, om dom nu inte var skadade förstås. Annars gjorde dom bort sig fullständigt om dom trodde det skulle bli en "walk in the park", och åtminstone jag skrockar lite nöjt. Frej var inte på långa vägar så bra som jag trodde dom skulle vara, men det förtar absolut inte BKV:s insats. En riktigt lagseger, en lagmaskin som bara kör och kör och kör. Jätteläskigt när dom tappade 3-1 ledningen på övertid men klarar ändå av att hålla oavgjort vid 120 spelade minuter. Och att sen vinna straffläggningen var bara det en bragd.... f** vad jag var nervös. Extra skoj att det hela avgörs när deras keeper ska spela allan och lägga straff vid 10-10, och missar! (Erland Hellström har lite att jobba med där hehe). Och efter det vill ju inte Bullen vara sämre så han tar den som visar sig bli sista straffen. 11-10 är ett faktum och BKV är vidare i cupen. Darra Sleipner ;)

Tack grabbar för underhållningen, gör som jag, ta en stänkare och fira segern ikväll ;)

Målskyttar
:
0-1 Petter Andersson 7
1-1 Martin Ekström str.32
2-1 Andreas Bellander 65
3-1 Andreas Bellander 73
3-2 ? 88
3-3 Sven-Erik Röst 90
4-3 Tobias Lindström 96
4-4 Sven-Erik Röst 101
------------------------------
(straffar)
5-5 D Wahlgren
6-6 Henke Holmström
7-7 Martin Ekström
8-8 Oskar Kiianlinna
9-9 Fredrik Wessberg
10-10 Andreas Lindström
11-10 BULLEN!!

 FOTON KOMMER INOM KORT.... 500 bilder att plöja igenom haha




(Bella skriker ut sin glädje över 2-1 målet, lysande genomfört ;)


(Stilstudie på Linus när han driver framåt)


(Andreas röjde fett idag, och nr 24 Blomqvist muckade hela tiden, en riktig gnällspik)


(Bella vinner boll på boll, matchens lirare idag)


(Gnällspiken fick lite plåster efter en riktig tryckare av Martin E)


(Dagens mål, bröderna Lindström show. Tobbe knoppar in Andreas inlägg, så snyggt!)


(JA-gänget väntar på sin match under förlängningen)


(Straffdramat kan börja....)


(Martin gav bkv.blogg tummen upp efter 7-7)


(Och laget jublar över målet)


(This is it.... Bullen peggar upp och.... avgör matchen)


(Bänken blir hel-galen)


(ÄKTA BKV-GLÄDJE!!)


(Deppiga och skadade får IK Frej åka hem till Stockholm. Tack för en bra match grabbar!)


Avslutar det hela med förra helgens "buse" som då stod och deppade utvisad bakom ett galler. Nu var det en vinnare och målskytt som kunde ge oss alla en "tumme upp". Härligt Henke!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0