- BKV VIDARE



BKV VIDARE I CUPEN - SLEIPNER ORKADE INTE STÅ EMOT

En helt underbar vinst idag uppe på Sportcentrum,
2-1 över division 1 laget IK Sleipner. Så vilka står på tur nu tro, Bajen kanske. Jag ska kolla upp lite senare hur det ser ut med eventuella motståndare osv. Men om vi ser till dagens match så var det en fullt rättvis seger för BKV, man pressar ner Sleipner i brygga i andra halvlek och jag stod bara och väntade på avgörandet. Matchens lirare satte också dit den till slut i 87:e minuten, och blev alltså tvåmålsskytt idag då han ju även gjorde 1-0 målet i matchens första minut (!). Det är dock inte pga av målen som han får min "man of the match", utan det är det bollvinnande slitet på mitten under hela matchen. Oerhört jobbig att möta, det såg man på motståndarna samt att han ju "screenar" bort folk konstant, och det ju så klart mycket tack vare sin rutin och blick för spelet. Älskar såna där slit-vargar som jobbar för LAGET!! Kul att han fick göra målen idag, det var han värd.

Jag skulle kunna rabbla många namn men som vanligt vill jag hylla LAGET BKV, åter igen! Tålamodet, kämpandet, kamratandan, snabbheten och idag även fysiken/orken. För i andra halvlek såg det ut som Sleipner gick på knäna av trötthet, och då lirar dom i en högre division, det bådar gott inför kommande säsong. Nu var det väl i och för sig ett lite skadedrabbat Sleipner och som även hade någon avstängd men ändå. Förresten, jag hörde en motståndarsupporter som ringde hem och som på bred östgötska kommenterade matchen. "F** det här går aldrig... dom e ju bra... och nu blev xxx skadad också, skit också...  juniorerna orkar ju f** inte... vi har ju ingen bänk... ". Själv skrockade jag för mig själv och tänkte "vicken looser", och jag hade ju inte helt fel hehe. BKV  2 - IK Sleipner  1. Tack till motståndarna vill jag tillägga....

FEM SNABBA
- Tack till er som jobbade utanför planen idag , Sofie, Calle, Elin, Lennart, ni andra och bollkallarna. Laginsats ;)
- Bullen frös så han skakade, snacka om iskall målvakt, och han blir bara bättre och bättre
- Lätt körigt att vara med kioskverksamheten idag, koka kaffe, sälja korv och ta emot kalla enkronor
- Var är våren? Svin-kallt idag ju, skönt att man ska jobba i Skåne en månad nu. Där växer det tulpaner nu hehe 
- Ett STORT GRATTIS till Tobbe med familj, det blev en liten flicka... en elak damlagsforward framöver eller ;)

IK Sleipners matchanalys, tycker liiite synd om Jonni Kjellberg ;)



Sleipners buss med chaffis, betydligt snyggare än Lasse-Kongo


Bella showar efter snygg mottagning


Wessberg i full speed framåt


Domaren får godkänt... dock lite snorig ;)


"Man Of The Match".... Martin Ekström


Härmed förbjuder jag gårdar-mössor på bollkallar


Valle siktar högt... dock i lite skabbigt underställ


Vad händer haha?


Matchvärdinnan Sofie


Lindström och Armen röjer fett vid hörnflaggan


Live-sändning pågår, och Råttan refererar. Bra jobbat killar!!


Segerintervju för Norrtälje Tidning med en nöjd Hauta


Triss i Bellander... goa gubbar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0