- JAAAAAAAAAAAAA

(bild borttagen pga AB)

BYE BYE BAJEN - BKV VIDARE I SVENSKA CUPEN - STORT

Klockan är nu 01.15
och jag har precis checkat in på hotell i Jönköping efter en resa från Tyskland, var på väg ända hem men orkade inte sitta i bilen fyra-fem timmar till. Så om ni undrar varför bloggen inte är uppdaterad förrän nu så vet ni varför. Men hela vägen hem så har det ringt Gnagare och gratulerat till avancemanget i Svenska Cupen som BKV lyckades åstadkomma... och det mot självaste superettan-favoriten Hammarby. Och om grabbarna i laget är glada över segern, så är jag ännu gladare, har suttit i bilen och nynnat "Hammarby kan inte vinna" i över 50 mil i alla fall. Men det var väl själva f** att man inte kunde få se bragden, och sett dom där tjuriga fansen efter slutsignalen. Känner säkert igen några av dom också hahaha....

Nä jag ska inte "kasta skit" på bajen, dom kommer säkert igen (sa han ödmjukt). Men vad jag hörde i telefonen så var det ingen tur att BKV vann utan man gör det bra, och det roligaste av allt var ju att målvakts-striden vanns av en suverän "Bullen". Synd att det inte var 15-millars-målisen-Rami vs Jag-pröjsar-bara-jag-få-lira-Bullen. Nä trots Paulinho, Castro, Furuseth, Monterio, Dahl osv, så lyckas dom alltså inte göra ett enda mål på ett div 2 lag, minns också att dom låg under mot Värmdö senaste med 0-2, är det nerv-spöket tro?
"De satte en högre press än vad vi trodde på förhand och det blev ett annat spel än vad vi hade väntat oss", sa Petter Furuseth efter matchen. "Lysande Hauta", säger jag. Fan vad ni gör mig STOLT BKV.... sov gott på er.... efter seger-ölen som jag hörde någon nämna ;) ;)

Några länkar om matchen, men det finns betydligt flera. Underbar läsning och jag hoppas det inte slutar här, för nu vet ni grabbar, INGENTING är omöjligt efter detta. "BKV på framåt..."

Aftonbladet (svagt att inte presentera BKV:s laguppställning också)
BKV slog ut Hammarby... från NT
Fotbollskanalen
Bajens direktreferat... med risk för garv!!!
Vi faller in i deras tempo



ps. Bilden lånad från Aftonbladet, bkv.bloggs egna vikarierande fotograd sover sött just nu. Det kommer mera imorgonkväll ;)


Kommentarer
Postat av: kenta

Ha ha kul att kunna glädja nån annan. Bajen piskar Norrtäljde ordentligt i 99 matcher av 100. Det här var den 100:e. Grattis.

2011-04-07 @ 12:34:05
Postat av: bloggen

Tack ;) Det klart Bajen är bättre, men 99 av 100 tror jag inte. Och som jag skrev, dom kommer säkerligen igen efter detta. Kanske en liten väckarklocka att man inte ska underskatta motståndet, och det kan ju vara bra att ha nu inför måndagens match. Lycka till i Superettan!

2011-04-07 @ 12:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0