- TRE POÄNG TILL BKV



BKV P94 BESEGRADE SIRIUS BORTA - SKÖNA 5-1 GAV TRE NYA POÄNG

Dagens bortamatch mot Sirius
vanns alltså med hela 5-1 av BKV, men jag ligger lågt om huruvida det var enkelt eller inte då jag själv inte var på plats. Sjukstuga och antibotika-kurer råder nämligen i det hus jag bor i *HOST*, värdelöst! Men som sagt det blev i alla fall tre poäng mot Sirius (som dagen till ära hade skrapat ihop ett lag), så nu har BKV säkrat en andraplats i serien, före Gusk ;)
Att rå på serieledaren Enköping känns dock liiiite avlägset då det ju krävs att Mariehamn (jumbon) ska spela oavgjort eller vinna över dom, innan vi möts i sista omgången. Enköpings målskillnad är ruggiga 31-9 mot Mariehamns 7-46, så då fattar ni vad jag menar.

Förresten, jag tänkte på en sak. När Sirius och Gusk spelar hemma så har dom ALLTID domare från Uppsala, liksom Enköping (förutom en match) och slipper därmed betala dyra reskostnader som vi för domare som förbundet tilldelat oss (tror jag). Bara funderar liksom, men fattar inte riktigt varför ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0