- BKV F94 VINNER SERIEN

BKV.BLOGG KAN BARA GRATULERA - GRATTIS TILL F94 SOM REDAN VUNNIT SERIEN

Jag tog mig friheten att "saxa"
direkt från deras hemsida, så här följer en snabb sammanfattning över gårdagens match borta mot Gusk.... som torskade igen (!)


Sådär nu är svampmackan uppäten och hela huset ligger och kikar på Mama Mia! Rätt bra rulle faktiskt men jag måste sitta här en stund till innan jag färdig för bingen!


Dagens match avgjordes på en väldigt hård och gropig plan. Det syntes direkt att våra tjejer inte var bekväma med den hoppande och studsande bollen. Vi har blivit bortskämda med bra planer på SPC under säsongen. Så frodiga och gröna som de är nu har de väl aldrig varit. Bra jobbat alla vaktisar och framförallt den som skötte bevattningen under högsommarvärmen. Åter till vår match igen. Vi får en riktigt drömöppning på matchen när Jessica rann igenom och sånär tåat i bollen. Som tur var högg Sofi likt en kobra på returen och bollen satt snyggt i maskorna. I den tolfte minuten hittade Elin samme Jessica som snyggt vred och vände innan hon lossade bössan utan chans för deras målis. 3:an kommer efter att Jessica spelat parallellt med mållinjen till en fristående Sofi som gjorde sitt andra mål för dagen.


I paus pratade vi om att fortsätta arbeta för varandra och vi vinner även den halvleken med 1-0 efter ett långskott från Jessica som deras målis tappade in. Efter det går vi ner oss en aning samtidigt som de gör allt för att spräcka nollan. Det var väl aldrig någon riktigt fara på taket även om de skapade en del fina lägen. Mimmi i målet skötte sig galant idag och tog de bollar som hamnade innanför målramen.


Det märks att det varit en lång och hård säsong för vi är lite småslitna i kropparna just nu. Nu får vi ladda batterierna under nästa vecka för det vankas dubbelmöte med Söderfors nästa helg. Det blir säkert två tuffa drabbningar. Men vi har vår målbild och den ger vi aldrig upp!


Ps. Grattis till seriesegern för resten. Det är redan klart med 3 omgångar kvar att spela. Grymt jobb samtliga i truppen! Grattis!

Kommentarer
Postat av: Perre

Tack Limpan! Finns det ingen facebook-grupp som heter "alla vi som gillar när GUSK torskar" om det fanns tror jag nog att till och med jag skulle börja använda facebokk:)

2010-09-13 @ 17:52:38
Postat av: L

Haha... jag tror inte någon av oss två ska starta den iaf. Men jag går med när den kommer.....



(gör facebook-locken)

2010-09-13 @ 18:51:34
Postat av: Perre

Tja ba! Efter som du fyllt i enkäten så räknar jag med dig på våra bägge matcher i helgen! Samling vid bodarna 9.30 (du får komma tidigare om du vill) Vi ll du spela på topp eller stå i mål? En toppspelare som du finns det alltid plats för!

2010-09-13 @ 20:14:26
Postat av: L

Jag står där och studsar kl 07.00, njema problema.

Sminkad, uppstoppad och med lite helium i lungorna... och ja, jag var skyttekung två år i rad så "just give me the fuckin ball".

2010-09-13 @ 20:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0