- BKV F94 VANN IGEN



BKV F94 BARA FORTSÄTTER - NU 4-1 VINST BORTA MOT SÖDERFORS

Här kommer äntligen matchreferatet
från Perre, saxat direkt från deras hemsida... och en snodd bild från deras snodda bilder hehe (Elin som krigar). Har dock en liten liten synpunkt på avståndet till Östersund, som jag åker till VARJE måndag just nu. Ja det är drygt 30 mil halvvägs, men dom sista 30 är lääääääängre!
GRATTIS till vinsten, tjejer och coacher ;)


Vilka tjejer vi har!


Det blev seger igen! Tjejerna upphör aldrig att förvåna mig. Jag var lite rädd för den här matchen måste medges. Så starkt att prestera sådan fin fotboll när seriesegern redan är i hamn. En grymt imponerad tränare är jag. Dagens match avgjordes i gränstrakterna mellan Uppland och Gästrikland. Satan i gatan så långt det var. Knappt 15 mil enkel resa! Är det vettigt det? Vi har kört halvvägs till Östersund idag! Tack alla som ställde upp med bilar. Utan er hade det inte fungerat helt enkelt. Dags för UFF att ta sig en funderare kanske. Låt Uppsalalagen bilda en egen serie och låt oss som vill spela i serier som är geografiskt närmare. Det är min åsikt i alla fall!


Det var ett taggat Söderfors som ställde upp till match. Jag tror de var väldigt sugna på att besegra seriesuveränerna! Men ack vad de berdrog sig! Det var vår match från minut ett. Vi var det klart bättre laget även om vi inte skapade så mycket heta chanser. De kom knappt över på vår planhalva! Jag tror Mimmi rörde bollen sammanlagt 3 gånger och det var efter fasta situationer. Inte en het målchans skapade de. Vår backlinje är alla gånger seriens klart bästa med MY och PeGe som mittlås. De släpper ingen över bron så enkelt är det.


Det dröjde ändå till den 34:e minuten innan Jessica bombade in 1:an över deras målis som stod onödigt långt ute. Passningen kom från Frida som var hemma och förgyllde vår dag. Så kul att äntligen få krama om vår kapten igen. Dessvärre fick hon en stenhård boll i huvudet och fick utgå ganska så groggy.
Bollen rullade in i raskt takt där efter det att proppen gått ur. Jessica satte tvåan från ingen vinkel alls och sen kom det jag väntat på länge! Malin fick äntligen göra sitt första mål i BKV-dressen. Ett pressat skott intill stolpen efter passning från klasskompisen Sofi. Jag blev otroligt glad för hennes skull och de blev tjejerna med. Det är viktigt att visa glädje.


Den andra halvleken blev den första lik. De reducerade dock efter lite villervalla efter en frispark men Jessica satte 4:an i minut 24. En nöjd coach satte sig i bilen för 15 lååååååååååååååååååååååååånga mil hem. Ska en match behöva ta en hel dag på denna nivå? Svar nej, men vad ska man göra? Gilla läget helt enkelt. Åker hellre 15 mil efter en vinst i alla fall.


Dagens rosor går till alla men jag tyckte att Malin, Rebecka och Elin utmärkte sig!
Sen är det otroligt starkt att vinna med när vi åker med så få! Vi var 13 men efter att Frida stapplat ut så fanns bara Julia kvar på bänken och hon har legat sjuk hela veckan dessutom har hon krånglande ljumskar!
Sen vill jag tacka Frida som kom hem enbart för att spela match och gratta Mimmi som dagen till ära fyllde år! Ni är grymma brudar! Så är det bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0