- 3-3 I MÄRSTA



JUNIORALLSVENSKAN RULLAR VIDARE - OAVGJORT I MÄRSTA IKVÄLL

BKV lyckades med nöd och näppe bärga med sig en poäng hem efter 3-3 borta mot Märsta IK, men killarna hade ledningen hela vägen. Nu blev det lite skumt tycker jag, alltså inget "sånt skumt" men det blev lite knepig match. Det blåste sjukt mycket, det var en linjelöpare från Märsta som viftade offside på ALLT (även det givna 1-0 målet). En straff. En totalt misslyckad utspark från stackars Sebbe, och så sjönk laget ihop i andra halvlek på deras bombande av långbollar i medvinden. Jag fick i alla fall bort deras andre-coach som gick och gapade sig hes från läktarsidan under första halvan av matchen ;) Nja vad ska man säga, det kunde ha stått 3-0 efter första men i slutänden får vi nog vara nöjda med oavgjort då dom hade både ribba och stolpe på slutet. Men nog kan grabbarna bättre än så här, det vet jag. Hoppas domarna kan det också om man noterar deras 35-9 i frisparkar.

Mest nöjd är jag dock över Luddes insats, jag brukar inte lyfta fram honom så ofta, man vill ju inte vara för partisk liksom. Men idag gör han en grymt bra första halvlek (spelade bara fyrtiofem minuter) och plockar konstant ner deras snabbe och tekniske spjutspets, hårt men ärligt. Ålders/rutinmässigt borde han lekt bort Ludde sju gånger av tio, men nu blev det en FET nolla i protokollet. Det gillar jag ;)
Målen: 1-0 Sebbe, 2-1 Sebbe, 3-2 Niklas

Kvällens övriga resultat blev att Bälinge slog IFK Uppsala med 1-0 och Enköping krossade Upsala IF med hela 9-0. Noterbart att lillbror Rajja "bara" gjorde fyra mål idag, men lite hyfsat ändå med tanke på att han nu gjort nio av nitton. Enköping har nu 19-0 i målskillnad på två matcher, i ett kval till.... juniorallsvenskan??
På lördag blir det en hemmamatch TJOHO, hur kul var det med avspark 19.30 i Märsta en onsdagskväll tror ni? Och som släckte ner belysningen fullständigt i halvtidsvilan???? Nattsvart i tio minuter. Nu blir det Bälinge kl 14.00 på sportcentrum, välkomna på lördag ;)

ps. kvällens match ej medräknad i tabellen (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0