- KONTRASTER



TVÅ REFERAT FRÅN SAMMA MATCH - OLIKA ÖGON, OLIKA ÅSIKTER

Jag "råkade" surfa förbi Sigtunas hemsida
och upptäckte deras syn på den seriematch vi spelade 5/5 här i Norrtälje. Och jag blev liiite förvånad över hur olika vi alla kan se på saker och ting. I alla fall när det gäller sport, fotboll och känslor i samband med matcher... Så här skrev Bkv.blogg.se efter matchen:

TVÅSIFFRIGT I SERIEPEMIÄREN - BKV KROSSADE SIGTUNA. Hela 10-2 mot gästande Sigtuna IF. Själva matchen var konstigt nog ingen riktig höjdare och Sigtuna jobbar trots allt ganska bra fast man är helt chanslösa, och BKV hade nog kunnat gjort ett par till faktiskt. Ribban av Shivan, den givna straffen på Niklas nerdragning och något bränt friläge. Niklas hade en kul kväll förresten, hela fem baljor blev det för honom, snyggt! Och på tal om snyggt, matchens mål blev nog Luddes trots allt... PAANG... från 25 meter och boom-tjackalack-jatack ;) Och till kvällens gaphals utnämner jag den Sigtuna-farsa som skrek "skit" åt allt och alla halva kvällen. Men han tystnade vid typ 8-0 och sa nog inte så mycket mer på sin långa resa hem heller hehe

Och på Sigtunas hemsida kunde man läsa detta....

När domaren blåser i pipan måste vi vara berädda att matchen startar.  BKV som gillar att bara slå långa bollar nyttjar det bra med ett par snabba killar på topp. Det rasade ihop redan första kvarten med 4-0 i baken.  Jag kan hålla med om att det är trist när 2 ut av dom är SOLKLARA offcide mål.  Nu pratar vi inte decimeter utan meter.  Det var ju inte bara dessa mål heller. Men det var inte det som var helt avgörande tycker jag utan det var inställning. Det är bara att ladda batterierna till nästa match i junior serien på söndag.  Nu är alla spelare även spelklara.  Det vi tar med oss till returen är att BKV bara slår långa bollar och att vi ska se till att domaren kan offcide och sist men inte minst verkligen se till att man är 100% laddad att åka på match.


Såg vi samma match? Det ser ut som om returen kan sluta, Sigtuna 8 - BKV 0 ;)

Och då har jag inte ens nämnt att deras 2 mål kom till på tveksamma fasta situationer, straff och frispark.
Men det bjuder vi på ;)

Men det slår ALDRIG Djurgårdens agerande/matchreferande och efterspel. Det är det värsta jag varit med om, men det tar vi en annan gång. Lägre än Glocalnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0