- TORSK OCH OAVGJORT



STRYK MED 1-4 I SUNDSVALL - OCH BARA 1-1 FÖR HERRARNA

Nyss hemkommen efter att ha sett BKV
spelat oavgjort mot Bagarmossen, och jag måste ju erkänna att det kändes lite surt. Nu missade jag första halvtimmen men sett till resten av matchen så tycker jag att BKV borde ha vunnit det hela. När deras målvakt blir utvisad efter fällning i straffområdet och domarn blåst straff vid ställningen 1-0 så trodde man ju på 2-0 och vinst... men tror ni inte deras inhoppande målis räddar! Ok en lite lam straff men ändå.

Sen radar BKV upp en hel chanser men lyckas inte göra fler mål och runt 80:e minuten så kommer så klart 1-1. BKV hade "grisen i säcken" men klarade inte av det idag, och Bagarmossen reagerade efter slutsignalen som om man vunnit matchen. Obegripligt att domaren sen låter deras utvisade målvakt stå bakom målet och gapa som en apa. Han klagade på domsluten, styrde muren vid frisparkarna och skällde på BKV-spelare. Linjespringaren ryckte bara på axlarna när han blev tillfrågad hehe. Nä det är bara att ladda om och komma igen gubbar. Det ser ändå bra ut tycker jag ;)

Sen blev det en sur förlust uppe i Sundsvall med 1-4 för grabbarna i Pojkallsvenskan och efter det att både Ludde och Marcello ringt så var det väl kanske inte så mycket att säga om. Förutom att siffrorna kanske blev lite onödigt stora. Matchens snackis blev tydligen deras 2-0 mål, efter det att bollen varit en meter utanför kortlinjen strax innan bollen hamnade i mål. Alla spelare på planen var beredda på utspark men "icke sa nicke", 2-0 till Giffarna, enkelt att vinna matcher med såna domslut liksom. Behöver jag tillägga att domar-trion bor i.... Sundsvall!!

Marcello sa att BKV ändå stod upp bra men att man kan bättre, och jag inbillar mig att Giffarna har ett jämnare material att jobba med. Nu tog Giffarna över serieledningen och är efter fyra matcher obesegrade. Men som sagt, BKV gjorde trots siffrorna inte bort sig och det är ju skönt att höra. Nu blir det en Lååååång resa hem nu killarna, 38 mil, hoppas dom inte deppar bara. Ni får ta revansch hemma sen, det ser vi fram emot. Välkomna hem ;) Tack för rapporten Marcello, kanon!!

ps. Bilder från A-lagsmatchen kommer senare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0