- DERBY ELLER BKV



STOCKHOLMSDERBY VS BKV OCH PA-MATCH - ETT OERHÖRT SVÅRT VAL

Men ikväll så beslutade jag mig till slut
för att printa ut en matchbiljett inför morgondagens derby mellan AIK - DIF. Fast jag tycker INTE att man ska "spela av" ett hett derby en söndagsmorgon, det ska vara en mörk vardagskväll och proppfullt på läktarna. Känns lite larvigt att sätta sig på bussen halv tio en söndagsmorgon, innan kyrkan ens har öppnat tror jag, för att sen kanske dricka några kalla Pommac vid elva-tiden. Men men, vad gör man inte för sin klubb... alltså "andra-klubb".

För det är ju som sagt var match för klubb nummer ett också.... BKV. PA-gänget tar emot Sirius uppe på Sportcentrum kl 14.00, så ni som inte väljer derbyt (bajare och annat löst folk) går givetvis dit och stöttar grabbarna i denna viktiga match. LYCKA TILL KILLAR... och ge JÄRNET!
Glöm inte heller att P94 åker till Håbo för träningsmatch, så även där hoppas jag att det ska gå bra. En bra genomkörare inför seriepremiären på onsdag i alla fall ;)

P96 är i DM-semi efter det att Uppsala lämnat w.o (DM-fiaskot fortsätter), GRATTIS! Men hur det gick för P97 har jag ingen aning om. Det finns liksom ingenting om resultatet på deras hemsida, tio timmar efter avspark.

ps. Hammarby - IFK Norrköping idag, och 2-3 (!) Vill ni höra åsikter om den matchen så får ni ringa Perre och fråga hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0