- BKV-BRUDARNA VANN



"SAXAT" REFERAT FRÅN F94 - STORVINST MED 8-2 MOT VAKSALA... BORTA

Gissa vem jag fick mess av idag,
en kille som morrade om att det inte stod något om BKV-tjejerna på bloggen hehe. Så här kommer helt enkelt det matchreferat som stod att läsa i matchen mot Storvreta. Och ja, jag ber redan nu om ursäkt för bilden, men jag hade liksom inget annat på lager. Kanske hinner fixa nya imorgon för då är det ju hemma-match mot Vaksala kl 19.00... om jag hinner hem i tid dvs.
ALLA som kan, upp och heja på tjejerna!!!


"Så nu har en lycklig tränare hunnit sova ut! Ska försöka sammanfatta gårdagens kvällsmatch mot Storvreta. Vi vann ganska enkelt med hela 8-2 (även om de skickade in fel resultat (7-2) till Upplands Fotbollsförbund). Det som gladde mig mest var att alla utom 3 spelare kom med i målprotokollet genom att producera mål eller passning. Det betyder för mig att alla vill vara delaktiga framåt vilket vi tjatat och tränat på. det syntes också väldigt tydligt genom att våra ytterbackar (Rebecka, Matilda och Elin) gång på gång löpte som tokar på kanten.


Första halvlek ägde vi totalt och vi gick till pausvila med 5-1 i ryggen. Vi spelade stundtals väldigt bra fotboll med mycket löpningar och tidiga bollsläpp. På det hela taget en väldigt bra halvlek. Deras mål kom till efter en frispark där en offsidestående spelare ohotad nickade in reduceringen.


I den andra halvlek gick vi ned oss lite i arbetsinsats samtidigt som de höjde sig efter utskåpningen i den första. Men jag var aldrig orolig. De skapade inte en enda klar målchans. Fast deras toppforward var både snabb och stark i kroppen så lyckades backlinjen hålla rent. Målet de gjorde kom till efter hörna där vi själva nicktouchade bollen fram till en återigen fristående spelare som enkelt knoppade in bollen. Vi åkte alltså på 2 baklängesmål efter fasta situationer och bägge var på nick. Vi måste alltså träna på huvudspelet i egen box ännu mer. En sak vi borde ha lyckats bättre med är att vårda boll och inte ha så bråttom med den avgörande passningen. Ofta bryter de och vi får kämpa tillbaks bollen onödigt många gånger. Tålamod får bli morgondagens ledstjärna.


Jag blev lycklig av att se Matilda K skapa oreda varje gång hon var inne. Hon lyckades näta 3 gånger. Hennes precisa passning fram till Fanny som tyvärr avslutade drömanfallet med att nicka bollen i famnen på deras målvakt var så läcker att se! Skönt att Fanny äntligen fick sätta dit en kasse efter värsta målsumparorgien i serieinledningen. Mossan som satte en straff efter ha kaxat upp sig i omklädningsrummet innan var också kul att se. Nu finns det fler som vågar skjuta straffarna framledes. Frida som löpte massor fick också näta välförtjänt. Elina satte två och nu är nog självförtroendet på topp. Nu känns det som jag bara berömmer målskyttarna men så är det inte. Det var framförallt en lagseger. Så det så!


Nu laddar vi om inför morgondagens hemmamatch mot Vaksala Sk. Hoppas på storpublik på konstgräset. De behöver vi och det har tjejerna gjort sig förtjänta av!"

Kommentarer
Postat av: Perre

Bra och snabbt jobbat Limpan! hehe!

2010-05-06 @ 15:52:16
Postat av: L

Eller hur ;)

2010-05-06 @ 16:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0