- GRATTIS JÄMTLAND



IFK ÖSTERSUND DROG VINSTLOTTEN - BKV P94 FÖLL MED UDDAMÅLET

Gästande Östersund vann kvällens Vårkick-match
med 3-2 efter ett lite onödigt "off-side" mål, men grabbarna gör ändå en bra match idag. IFK har en 2-0 ledning och man tror säkert lite att matchen är avgjord, men BKV krigar sig in i matchen och efter det att både Theo och Shivan hängt varsitt mål så står det 2-2 på resultat-tavlan, och matchen står länge och väger. Men som sagt IFK lyckas till slut få in ett segermål och får åka till hotellet som vinnare. Tycker dock att BKV gör en riktigt bra match bitvis och man hade med lite bättre skärpa kunna vunnit detta, så deppa inte killar.

Jag är imponerad av IFK som gör såna här mega-resor för att få lite tuffare motstånd och jag hörde att någon av deras spelare sa "Dom här var hårda att möta". Tyvärr för deras del så åkte dom på några skador, som jag dock hoppas inte var så farliga. Att tappa tre man av fjorton inför morgondagens match mot Västerås är ju inte på långa vägar något positivt direkt. Men matchen var inte ful eller så, tror att det var olyckliga närkamper som låg bakom det hela och Östersund var ett av det mera "ärliga" lag jag sett på länge. Och dom hade ett par riktigt bra spelare på planen, men deras värsting-målis låg tydligen magsjuk på hotellet. Fast ersättaren i målet gjorde absolut inte bort sig, tvärtom. TACK till Åke och jämtarna för att ni är med i Vårkicken!!

BKV hade skön stämning idag och många var bra taggade "där ute", och jag ger ett extra plus idag till Hellgren, Theo, Gurra och Erik som aldrig vek ner sig. Sen tycker jag att hela publiken ska ha en varm applåd, ni tolv tappra som kommer och kollar in våra killar sent en lördagskväll i kylan. Lotta, Åke, Emelie, Perre, Nettan, Lollo, Mia, fam William, Olles pappa och Lena. Glöm heller inte bort Kvarnlöf, Kevin, Ludde samt några till av BKV:arna som också hänger vid planen istället för att sitta hemma och "örna" på Facebook hehe

Tyvärr sket sig bilderna lite, det är kamera-skrället som vägrar ta bra bilder i mörkret. Men nu ska jag sussa några timmar, det är ju snart söndag och nya BKV-matcher ;) Man kanske skulle ställa upp en husvagn där uppe någonstans.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0