- FÖRSTA VINSTEN I VÅRKICKEN



MATCH I VÅRKICKEN PÅ VÅRLYCKAN - VARGARNA JAGADE

Äntligen kom då första vinsten i Vårkicken
, och det mot ett riktigt bra spelande Täby IS. En svängig match som bjöd på bra underhållning, massor av kamp, hårda tag och ett BKV som gjorde en jättefin kämpa-insats. Jag kommer dock att minnas den första halvleken bäst, då killarna helt respektlöst sätter full fart och vinner bollar i många av närkamperna. BKV har 2-0 efter mål av Hellgren och Niklas men släpper sedan lite retligt enkelt in 2-1, vilket också blir halvtidsresultatet.

I andra halvlek får sen Täby en straff, klockren sådan efter en nersparkning, som man förvaltar mycket säkert och vips 2-2. Det blir nerv i matchen och Täby kommer in i "andra andningen" och har till och med ett ribbskott innan BKV dunkar in 3-2 och 4-2 . Båda målen av Niklas, som faktiskt gör ett med vänstern!! ;)
Täby bränner två frilägen, två chanser som gör två spelare somnlösa inatt, men kan man inte sätta dom så ska man heller inte vinna. Och det gör inte Täby... det gör BKV. BRA JOBBAT GRABBAR!! En riktigt bra match tycker jag och många kommer att växa ytterligare efter den här fredagskvällen, och här kommer mina personliga små "tyckanden"..... höjer ribban lite 2010 ;) ;)

Jag tar mig åter friheten att sätta ett extra plus på några spelare, och dom går till Hellgren (igen), Niklas (en västerfot idag) och Sean (som var orädd och stabil). Ett litet plus också till Ludde som verkar vara tillbaka så smått, jag som lever med ungen vet ju hur han har lidit och jag gillade det jag såg... tålamod ;)
Minus dock till den som vägrade passa bollen till ibland två-tre fristående spelare, ja det såg nästan lite komiskt ut, säger inget mer.... BRA COACHAT Hacke och Tommy, och tack till Täby för matchen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0