- JÄRFÄLLA VANN



MATCH NUMMER TVÅ I VÅRKICKEN - BKV FOTRFARANDE UTAN POÄNG

Kanonfin "gräsmatta" och strålande sol
uppe på Sportcentrum idag när gästande FC Jäfälla kom på besök, men spelet värmde definitivt INTE idag, BKV blev faktiskt utspelade stundtals, trots att jag inte tyckte Järfälla var speciellt bra. Killarna fick jaga boll och vann knappt en enda andra-situation, och lägg därtill att det var massor av felpass och en alldeles för loj inställning. Ja då förstår ni att det inte blev vinst.

Nä den här matchen glömmer vi snabbt, eller kanske lär oss utav. Jag ska inte analysera det hela för jag är ju som ni redan vet inte nägon tränare, men jag skulle lätt kunna rabbla upp tre-fyra misstag som gör att man inte kommer in i matchen. Fast mest av allt så saknade jag den glöd som grabbarna brukar ha, det gnistrade till vid 2-3 men den lilla lågan slocknade snabbt. Synd, för Järfälla var inte så bra som siffrorna säger och jag tror man hade vunnit lätt om man haft en annat fokus.

Domaren!! Vad är det som gör honom så feg vid hemmamatcher? Given utvisning vid frilägeskapningen, given straff för hands som han inte låtsades se trots att jag såg att han gjorde det. Och tre (!) felaktigt bortdömda hörnor. Man blir ju lite förundrad liksom ;) Men all heder till dom som vill dömma ;)

Dagens vackraste var ju Hellgrens frispark i ribban. Lugnt tillslag, skön pendling och fin knorr på en chanslös målvakt. Ribbjä***

Dagens vackraste nummer två... jag ;) Nä, all publik på plats. Skönt att se alla dessa härliga människor i match efter match. Anna Lena med sitt kaffe är ju rena pärlan liksom, Svanberga-maffian, Perre Nettan å My, Hellgrens i "täckjacks-byxor", bara för att nämna några.

Förresten, jag gör som TV4, snor dvärg-konceptet och ger er därför dagen sju dvärgar.....
Toker - Domaren, kommentarer överflödiga
Trötter - Halva laget, sent i säng igår?
Glader - Jag, när AL slet fram kaffetermosen
Butter - Nr 10 i Järfälla
Prosit - Daniel med sin konstant hosta i backlinjen
Kloker - Dom med termo-brallorna på sig
Blyger - Mittfältet

ps. Någon som vet hur det gick i matchen efteråt mellan BKV-Sirius, ingen uppdatering kl 21.30 och jag har ingen aning. Snabbare fakta på hemsidorna please ;)

Några bilder från dagens match....


(Halsduk på, och Niclas försöker som vanligt. Bra vänsterskott idag förresten ;)


(Cool Jonas spanar in matchen)


(Nära nära men målis med full koll)


(Oh please GOD, låt oss vinna)


(Misslyckad skogshuggartäckning som resluterade i BKV-mål)


(En mycket mycket bitter mittback jonglerar vid sidlinjen, och jag lider med honom)


(Theo aka Buster "målar" och farsan sover fortfarande hehe))


(Nöjda BKV:are)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0