- SKITKVÄLL



NOLL POÄNG MOT ENKÖPING - OCH NOLL MÅL FÖR ENGLAND

Lite trist fredagskväll
när man fick höra att BKV P94 förlorade bortamatchen mot Enköping med 2-4. Trots mess i halvtidsvilan som sa att man ledde det hela med 2-1. Surt! Vet inte så mycket om matchen eftersom Ludde inte var så där jätte-pratsjuk när han kom hem efter 23-tiden. "Dennis blev utvisad, dom var ganska bra, tre mål på hörnor, vi åt på på Max"....

"Mitt" kära England var inte ett dugg bättre fast man lyckades i alla fall få en poäng mot Algeriet (!), 0-0 och gå-fotboll. Totalt hjärn-släpp, förvirring och urusla avslut. Heskey, Johnson, Barry?? Vad händer? Men det är ju en jämn grupp och alla fyra matcherna har slutat oavgjort så än finns chansen till kvalificering om man nu kan överlista Slovenien i sista omgången.

BKV-tjejerna däremot vann ikväll så jag avslutar med att "saxa" in Perres matchreferat här nedan. Flicksen är grymma just nu tycker jag. Ingen "skitkväll" här inte ;)

---------------------------------------------------------------------

Oj Oj Oj!  Vad vi är bra!


Dagens drabbning mot ett Gusk som kom med ett helt nytt lag jämfört med förra matchen slutade med en grym hemmavinst. Ösregnet slutade lyckligtvis med en timme kvar till matchstart. Det var skönt så vi slapp ändra på uppvärmningsrutinerna. Nu till själva matchen!


Redan efter någon minut lyckades Gusk toffla in bollen. Vi var lite ovana Det berodde på att många fick spela på ovana positioner. Det var lite halsont och annat som spökade för några av oss. Baklängesmålet blev till en skön väckarklocka för efter det tog vi över och hade massor av chanser att utjämna. Nu snackar vi inte halvchanser utan riktigt vassa. Men bollen ville helt enkelt inte in. Det dröjde ända till den 37:e minuten innan Matilda K svepte in ett inlägg i boxen som Elina sög ner och tryckte in resolut. Så vi gick till halvtidvila med vetskapen om att vi inte på något sätt var underlägsna motståndet. Trots att de hade några spelare som ska på Elitflicklägret i Halmstad.


I början på halvleken rann det in en boll till bakom Mimmi. Hur det gick till vet jag knappt för jag hann bara se själva avslutet och från min vinkel såg det som en tåfjutt som gick in vid den första stolpen. Gusk spelade bra just då och fick en straff. Jag tyckte det var en fifty-fifty situation där bägge spelarna använde armarna. Efter lite palaver om var bollen skulle ligga så sköts straffen. Den gick väl en halvmeter över marken och nära Mimmis högerstolpe men där låg Mimmi som ett sträck i luften och räddade finfint med fingertopparna. Det var Mimmis värsta räddning hittills. Mål där och vi hade fått en ordentlig uppförsbacke.


Vi tog tag i bitarna direkt och kvittering kom i minut 14. Det var Elin som hittade Matilda K med ett inkast långt ner på deras planhalva. Matilda slet sig loss och ur ingen vinkel alls tåade hon in skinnet. Så skönt. Situation repriserades i minut 17 men då var det Jessica som målade. Jag tyckte då att vi hade kontroll på matchen. Gusk gick ner på en 3-backslinje med kvarten kvar. Då lyckades vi sätta en boll bakom deras backlinje och Jessica rann igenom och satte 4:an.


Summa summarum så gör vi en fantastisk match med tanke på att en del var borta och att vi var kort om folk. Vi spelade verkligen jättebra (även om det alltid finns detaljer att putsa på) Vi rullade boll från backlinjen med ett lugn jag inte sett alltför ofta. Jag tycker vi vann rättvist!  Jag vill tacka Gusk för en bra och trevligt genomförd match. Inga dåliga förlorare där inte. Med risk för att låta lite kaxig så tyckte vi alla att det var skönt att få möta ett duktigt och bollspelande lag i kväll! Jag vill också tacka Matilda R som hjälpte oss idag med ett fång rosor!


Lite rosor ska jag nog dela ut också!
Mimmi inte bara för straffräddningen. Du var grymt modig också! Din bästa match kanske?
PeGe som återigen gör en kanonmatch som högerback. Helt enkelt otroligt bra!
Jessica som slet över hela banan och målade!
My som spelade på en ny position och gjorde det med bravur!
Elina och Sofi som delade på mittbacksspelet och gjorde det jättebra!
Frida som var ettrig och bolltrygg!
Matilda som mötte en värdig motståndare för en gång skull. Men du vann duellen!
Jag tyckte att de var dessa som stack ut mest men alla ni andra var också bra!
Vi vinner som ett lag och förlorar som ett lag eller hur?
Nu tar vi snart sommarlov! Det behöver vi alla. En träning kvar nu bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0