- F94 ÅNGAR PÅ... IGEN



SAXAT REFERAT FRÅN F94 - HÄRLIGT TJEJER ;)



Vi ångar på!
Dagens match mot Danmark på en maskrosäng blev aldrig riktigt spännande. Jag hade mina farhågor om att det skulle bli tufft. Men där sket jag allt i det blå skåpet. Redan efter 4 minuter tog vi ledningen genom ett fint inlägg av Matilda K som Jessica tryckte in vid bortre stolpen. Det visade sig att vi var med på noterna redan från start. Efter en kvart bombade Matilda K in 2:an och redan då visste jag varthän det barkade. Det fick lite oturligt trycka in en reducering efter 25 minuter på en hörna som vi inte fick bort. I villervallan kom ett danmarksben först och tåade in kulan. Men vi trummade på och Fanny rann igenom på en fin stickare från Kika. Iskallt rullade hon dagens tredje pyts. Sen blev det paus!


Vi pratade lite om att vara vaksamma på deras långbollar för deras toppforward var ganska rapp. Men jag behövde aldrig få hjärtat i halsgropen. Vi dominerade fullständigt! Målen rullade in i en strid ström! Vi fick chansen att spela ut och som vi gjorde det. Trots att jag bytte frisk mellan positionerna ägde vi dem totalt.


Nu vilar vi från match ända till den 14:e. Det passar bra för då hinner vi gnugga lite på vårt eget spel och ladda batterierna ordentligt. Vi får se om Storvreta dyker upp eller inte? Det ger sig framöver.


Dagen rosor eller maskrosor går till:
Fransisca
Emma
Jessica
Sen måste jag lyfte fram Matilda K!
Du får sällan rosor men det är för att du alltid är så bra så man glömmer bort dig!Så nu får du en hel bukett av mig!


Ps. Kolla planen på första sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0