- BKV ÅT FALUKORV


BKV KÄKADE UPP FALUN IDAG - FEM MÅL FRAM OCH HÅLLER NOLLAN



En stormig dag på Konstgräset slutade med en stabil 5-0 vinst och tre nya sköna poäng i pojkallsvenskan. BKV ångar på och har nu 9-0 på de två sista matcherna (pappas notering, efter det att Ludde gjort comeback på riktigt hehe). Skämt åsido så gör grabbarna en bra match även om första halvlek var lite snopen med "bara" 1-0, men det målet var en iskall avslutning av Niklas. Gör så varje gång mannen ;) Och jag hävdar att BKV blev "rånade" på en solklar straff som domaren helt nonchalerar, dåligt! I övrigt så jobbar man sig mer och mer in i matchen och Falun blir bara farliga på sina ganska snabba omställningar, men kommer inte till det där allra sista avgörande. Faktum är att det är BKV som nästan gör 1-1 men den tar i ribban... puh!!

I andra halvlek släpper det mesta och BKV gör mål efter mål, få se om jag minns rätt nu. Simon 2-0 efter skönlir med Shivan som lägger en perfekt macka (passa mera!!). 3-0 Herman och 4-0 av Shivan som spelade vägg med Herman (tror jag), och slutligen 5-0 av Daniel Skoog som vrålade "BOOOOLLEEEEN", och Kvarnlöf slog en 30 meters-kross rakt på foten och Skoog sätter den på ett tillslag, snyggt!

Totalt sett en BRA insats och alla kan vara nöjda med sina insatser tycker jag, och då menar jag ända nere från Anton och upp till anfallarna... ja även coacherna. Åter igen en lag-insats som jag bara ÄLSKAR att se och om nu bara vissa kunde spela dom där enkla passningarna vid rätt tillfälle så skulle ni bli outstanding. Jag tar dock ingenting negativt mer än det, vi suger på den här karamellen nu och krossar Sirius på onsdag. Jag är tyvärr i Dalarna och jobbar men jag litar på att sms:et kommer med glädjebeskedet "tre poäng". Lova mig att ni fokuserar och spöar Sirius nu ;) Förresten, dagens andra matcher som tyvärr inte gick vår väg var, Sunnersta - IFK Västerås bara 1-2 och Bollnäs - Västerås IK hela 7-3.

BRA KÄMPAT GRABBAR!!
3+ Kvarnlöf
2+ Anton
1+ Herman

































Kommentarer
Postat av: Rikard

Fan att Englands Akilleshäl ska verka just när vm har börjat. Och varför har de heskey inne för inte med Crouch direkt eller Varför inte Defoe!

Green

Johnsson terry ferdinand A.cole

Lampard

Lennon Wright- Philips

S.Gerrard

Defoe Rooney

så ska de spela! Hoppas att Capello tar sitt förnuft till fånge!

2010-06-12 @ 22:26:38
Postat av: L

Du har "lite" rätt Rikard, men Heskey gör det bra. En tung tagetplayer som låg bakom mycket trots att han är "slut" som vissa säger. Ferdinand skadad och kvar i England och sen "vinner" USA en poäng på att vara FEGA! Men det här är den moderna fotbollen... med tutor på läktaren ;)

2010-06-12 @ 23:32:04
Postat av: Rikard

Ja men varför går inte england över till den mer moderna fotbollen med snabbt passningsspel och kantlöpare av lennons kvalite borde ju kunna springa om dem ;) men jag håller med om att usa var fega

2010-06-13 @ 10:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0