- SVENSKA CUPEN

KUL MED LITE SVENSK FOTBOLL IGEN - MEN VAR ÄR DOMARNA?

Ni som har kollat in VM
har väl insett att jag inte har så himla fel i min kritik gentemot domarkåren, som ju är uslare än någonsin. Och nu damp det ner en ny pajas på Råsunda ikväll, som en jätte-alien hehe. Men jag ska INTE trötta ut er med det var hands SEX gånger, bla bla och bla bla och att lingespringarna var sämre än det sämsta jag sett (och jag har sett MASSOR). Det är dags att sluta tramsa med domarkåren, varför ska inte dom få kritik efter dåliga insatser som alla andra, dom är "proffs-domare" med hög årslön nu för tiden. Men en sak bara måste jag få nämna.... läs detta! Skämtar dom eller...

"Helsingborgs Joel Ekstrand, som gjorde ett av målen i straffläggningen, spelade i Marcus Nilssons tröja. – Vi upptäckte i andra halvlek att det inte var rätt spelare och påtalade det för domarna inför förlängningen. Men de valde att skjuta på problemet till efter match, säger AIK:s assisterande tränare Björn Wesström och bekräftar att AIK nu kommer att lämna in protest till förbundet."

Ronald McDonald skulle bli en världs-domare, tro mig!

Annars var jag bra nöjd trots förlusten, Helsingborg var hel-vilsna och värdelösa, AIK som spelade hård fysisk fotboll. Inte en vuvuzela någonstans, en brittisk tränar-stämma som ekade konstant, och en underbart solig dag på uteserveringen. Det var FOTBOLL idag ;)

Alex Miller käkade dessutom upp Expressens Lühr på presskonferensen efter matchen, som Helsingborg för övrigt bojkottade. Lyssna här för några redan klassiska kommentarer.

ps. Bilden är ju underbar. Malmö 2003. Anders Frisk skäller ut min gode vän Krister Nordin, som sen skäller ut honom. (KN fick 5 röda kort i karriären, varav två från Frisk! Slumpen eller AIK, gissa själva ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0