- HOCKEY SUGER



AIK OCH JAG I UPPSALA - ALMTUNA VANN

Jag är sååååå sur,
så bitter, så less, så rånad och så besviken. Almtuna - AIK och 2-0 i första perioden och allt är frid och fröjd, men när jag lämnar Uppsala-ladan så står det 2-3 på resultat-tavlan. Skit-domare, hockey-mördare och ett lojt icke-kämpande Gnaget gör att jag måste sitta och knapra Novalucol mellan ölen på vägen hem. För jag fick som tur var skjuts hem av ett gäng grabbar på vägen till Stockholm, lätt sura och ganska uppkäftiga men ändå väldigt roliga att höra på. Tex...

När vi skulle åka från hockey-ladan så skulle så klart en bil försöka tränga sig före i kön i utfarten, varpå en av mina reskompanjoner vevar ner rutan och gapar. "Du har punktering, STANNA, ditt däck är platt". Killen stannar och kliver ut men däcket är full-pumpat.... vi rullar förbi och pekar finger hehe. 300 meter längre fram står polisen och viftar och när han pekar in mot centrum och vi svänger tvärtom så blir han irriterad. "Stockholm ligger ditåt", säger vår chaufför. "Och ni kör ditåt", sa sheriffen. Men icke sa nicke, vi tog sikte mot Norrtälje och polisen skriker säkert fortfarande.
Uppsala är Uppsala... och där är man nästan varje helg, suck!



Kommentarer
Postat av: Marina

Limpan då;)

2010-01-24 @ 09:43:24
Postat av: L

Men jag gjorde ju ingenting, jättesnäll och så ;)

2010-01-24 @ 11:37:07
Postat av: Marina

Inte ens ett finger...

2010-01-24 @ 16:37:48
Postat av: L

näääää...

2010-01-24 @ 19:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0