- BRA BKV-HELG



TRE BKV MATCHER IDAG - OCH INGEN FÖRLUST

Jag var upp på Sportcentrum idag
och kollade in Pojkallsvenskan-gänget spela träningsmatch mot Rånäs A-lag. Ett lag som i mina ögon verkade lite väl mycket korp-betonat men som ändå lyckas få till ett oavgjort reusltat, 4-4. Men oj vilket flyt dom hade, ett BKV-mål som inte blev mål (se bild-bevis) och ett inlägg med felträff som blir mål och en straff, men att släppa in hela fyra mål mot dom var inte bra. Ska inte "risa" och "rosa" men nog var det lite tamt spel idag, ingen riktig vilja, dom kan betydligt bättre än så här. Funderar på att börja någon slags matchanalys med spelarbetyg och personliga tips och råd, men inser att dock kan ställa till med mer skada än nytta så ni slipper ;)

Efter den matchen så spelade BKV Norrtälje U mot Skuttunge och vann med hela 5-1, men jag frös så jä**** att jag var tvungen att åka därifrån. Ok, jag var hungrig och jag ville se Chelsea förlora också, och vinna på V75 ;) Men enligt ett kort sms så var det en mindre bra första halvlek men en betydligt bättre andra. Innan jag åkte så såg jag lagen marschera in och insåg snabbt att Skuttungarna skulle förlora, konstigt att man ibland kan se det redan innan en match. Beror det på dom 15.000 matcher man sett eller?
(ps. 70 miljoner satt fint på hästarna förresten hehe)

A-Laget var uppe i Sandviken (Tomas gamla sop-gäng), och vann med 6-5 (!). Och om den matchen kan ni läsa här, om ni klickar på referat så får ni en riktigt rolig läsning. Verkade vara en skön stämning i det laget idag, men FEM mål i baken? Jag som alltid tänker backlinje först, se bara på mitt gamla talesätt "Så länge man inte släpper in något mål, så förlorar man inte". Men som sagt, det blev en BRA BKV-DAG och jag hoppas det fortsätter nästa helg.

ps. Någon som vet om P96 lyckades slå Djurgården? Vill ju det ;) ;)


(En bra inåtskruvad frispark från Robin som faktiskt blir mål men domaren totalt missar)


(Bildbeviset, hela bollen över linjen)


(Många trassliga situationer idag, här är en av dom)


(Ett av Daniel Skoogs mål, han gjorde nämligen två. Snacka om utdelning på dom få chanserna)


(Run Forest Run... Stilstudie på Niklas


(Skadad Gnagare i Rånäs, och Kenta muntrar upp)


(Tummen upp från Theo, som inte hade gjort bort sig idag)


(Storken punktmarkerar Shivan hehe)


(Och Shivan börjar bli lite lätt irriterad....)


(Gult kort på en långsam Rånäs-spelare, klockrent domarn)


(Full speed på någon, Crille jagar och Axel är beredd)


(.... ops, tvärstopp!)


(Vet inte vad Festim gjorde här, men mål blev det)


(Domaren: "DU DÄR, jag ser dig nog. Man får inte ta sig på pungen")


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0