- ÖSTERÅKER (HERR)



BKV HERR VANN TRÄNINGSMATCH MOT ÖSTERÅKER - MEN DET VAR TRÖGT

Igår stod Ludde (rygg-skadad)
och jag och tittade på BKV:s A-Lag som tog emot gästande Österåker uppe på Sportcentrum. Men vi gick hem efter första halvlek då jag höll på att frysa ihjäl i kylan, fotboll mitt i vintern, kan det vara något det? Hur såg spelet ut då, ja det var Österåker hela första kvarten men BKV tog tag i det och jobbade sig in i matchen. Och man hade faktiskt ett par bra tillfällen att göra mål, för att inte tala om straffen som domaren rånade BKV på i 45:e minuten. Jag ska inte säga att jag har bildbeviset, men kika på näst sista bilden. Målvaktens arm ut och en solklar fällning som alltså domar-trion gav f** i.
 (så även den assisterande domare som löper parallellt som tydligen hade glömt brillorna hemma)
Förresten, våran 94:a Anton Hermansson i mål räddade i alla fall BKV en gång när backarnas uppspel var helt bedrövligt och gick rakt i famnen på framrusande anfallare. Ingen höjdarmatch direkt men killarna vann i alla fall med 1-0, men bättre än så här kan man.

ps. STORT tack till Nettan och Perre som hade räddat min lill-kamera. Som jag för övrigt inte hade en aning om att jag hade tappat bort. Puss på er ;)


(Kolla in snö-berget i bakgrunden, fotbollen trotsar ALLT)


(En 94:a i A-laget, när kommer nästa fem?)


(Riktig rykare här som smet tätt tätt utanför stolproten)


(En av ganska många hårda, men ärliga, dueller i början av matchen)


(Smart publik med termo-brallor och lovika-vantar, dum fotograf i låg-dojjer och kepa)


(En liten stilstudie, men det ser ut lite som "följa-john" typ ;))


(Skön och kaxig ass.domare. - Äh, du ska bara dra igen, klämde han ur sig ner BKV klagade på domslut)


(Solklar straff för BKV, men inte då. Linus på linjen borde köpa glasögon)


(Tafatta protester efter första halvleks slut)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0