- MOTIGT I VÄDDÖ



ECKERÖLINJEN CUP I VÄDDÖ - BKV FICK INTE TILL DET

Jag åkte upp till Väddö idag
för att kolla in våra juniorer spela inomhuscup, tur att det inte var ute för oj vilket skitväder det var/är. Nu hann jag ju så klart inte se den tidiga morgonmatchen mot Robro som man vann med 2-0, däremot fick jag se förlusten mot Grisslehamn, och det var ju mindre roligt. Men trots förlusten så syntes det lång väg att grabbarna/laget hade en klar spelidé och att motståndarna körde mer på "nu åker vi". Två gånger kontrar man efter snygga BKV-anfall och gör retligt lätt mål, och personligen så ger dom inte en chans i en "riktig" fotbollsmatch på gräsmatta. Men som sagt, BKV fick tyvärr åka hem utan att ens ha fått nosat på finalspelet och segerbucklan. Förlåt om jag är lite elak, men den där sista glidtacklingen som renderade i rött kort kändes helt ok, jag hade gjort precis likadant. Det var ju på bollen ;)
(glidtacklingar är tydligen förbjudna, och vad finns det då kvar av sporten fotboll)

Kul dock att det var så mycket folk där och att även få se Robro spela med några gamla BKV:are i laget. Mindre roligt var ju att jag tvingades ringa Västerås SK på vägen hem för att ställa in morgondagens match, men dom hade också jätteproblem med vädret och Jörgen skulle ringa mig lite senare och säga att det var "kört". Och då har dom ändå fina, uppvärmda Swedpark Arena, men det fanns inte möjlighet att hålla planen ren från all inblåsande snö. Surt att det inte blev någon match den här helgen, men men, är det vinter så är det.

Till sist måste jag bara säga att Ludde drog iväg på spark ikväll (!)i hittade en i källaren haha, se bildbevis här nedan. Hans avskeds-kommentar när jag sa att det var svin-kallt var ju lite små-skön "Äh, jag är ju halvjämt".

Ps. Såg ni skid-loppet från OS nyss, Johan Olsson och Hellner. VILKA SNUBBAR!! Och var är Norge ;)
OS-GUUUULD


(Bucklan, men tyvärr bakom lås och bom för BKV)


("Grisslans hypersnabba målis, trots tight tröja ;)


(Målchans nummer åtta typ, men Grisslehamn blev för svåra)


(En klockren brytning, som dock inte är tillåtet inomhus. Rött kort på Kim)


(Stilstudie på Luther jr med "ny" frissa)


(Norrskedikas keeper täckte målet bra)


(Patrik och Tom fixar frispark... men åt fel håll. Noll noll och en poäng, bra gjort!)


(Nästa OS-gren, fem km spark. Eller på engelska, "kick")


Kommentarer
Postat av: Marina

Ludde, inte ens en halvjämt kan tycka detta är ok ;)

2010-02-21 @ 21:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0