- BKV.BLOGG FÖRST



LÖRDAG OCH MASSOR AV MATCHER - JAG ÄR ALLDELES YR

Sammanfattar lite kort vad som hänt under den här lördagen, för ingenting finns att läsa på nätet. Svagast rapportering från Upplands fotbollsförbund dock som inte ens har redovisat dagens DM-finaler. Och det tycker jag personligen är hur dåligt som helst, eller är det sviktande intresse som vanligt? Så vem som vann p16 vet vi alltså inte än. Misstänker dock att det var Enköping eftersom Gusk inte har skrivit om det på sin hemsida hmm.

BKV Herrar ångar på något GRYMT, idag vann man borta över Kungsängen som bara var åtta poäng bakom. Men istället för en fem-poängs-lucka upp för dom så blev det nu istället nu elva poäng efter hela 0-4!!! Division två here we come!! Så nu sitter jag här och väntar med STOR spänning på ett referat så man vet hur matchen spelades, vet dock redan nu att  Tobbe sätter 1-0 på straff efter bara 7 minuter. Douhan gör 2-0 i 20:e, Makolli 3-0 i 22:a och Tobbe igen i 42:a. Anmärkningsvärt också att hemmalaget har två röda kort efter 25 spelade minuter (?) Och det var tydligen röda direkt... vad hände? Men men, jag kan bara säga..... GRATTIS GRABBAR!!
Övriga matcher.... Bollstanäs - Råsunda 2-0, Järfälla - Spånga 4-5, Heby - Karlberg 1-2 och Dalhem - Uppsala 3-1

P96 förlorade tråkigt nog sin DM-final mot Enköping och det var nu fjärde raka finalen utan vinst. Starkt att vara där och hugga hela tiden, men så surt att inte få sätta "pricken över i:et". BRA JOBBAT ALLA!!

Senaste resultaten i Pojkallsvenskan
Västerås IK - IFK Västerås  3-1
Brage - IFK Östersund  3-1
Märsta - Sunnersta  1-1

I Allsvenskan vet jag i alla fall att AIK vann ENKELT (host) med 1-0 på straff i 87:e.... puh! Kenny Pavey smäller in den via ribban och AIK seglar upp på en 9:e plats. Darra Helsingborg ;)

Premier League har startat.... sjukt mycket matcher på tv nu. Hur ska man hinna med allting?

ps. ska dock avslöja att jag körde flyttlass hela dagen, Norrtälje-Stockholm-Västerås-Norrtälje, så jag tackar Gud för mobiler och radioapparater. Förresten, vilket tror ni är jobbigast en sån här äckligt stekhet dag, spela fotboll eller bära 70 flyttkartonger tre gånger? Rätt svar är.... Bära!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0