- NÄR KOMMER LARAQUE



DET RYKTAS I AIK - DET KAN BLI EN KUL HOCKEY-SÄSONG FÖR GNAGET

AIK Hockey blev förra söndagen klart för elitserien
och redan dagen efter segerfesten startade sportchef Anders Gozzi arbetet med att få ihop ett slagkraftigt lag. Han har enligt aftonbladet en lista med spelarnamn som han vill se i laget och listan innehåller namn som Andreas Jämtin, Yared Hagos med flera. Men hittills har det gått trögt för Gozzi att få klart med spelare, säger ab.

Mina egna källor säger precis tvärtom, och jag tror det kan komma att bli svårt att tacka ja till alla spelare framåt sommaren. En som verkligen gör ALLT för att få komma till Stockholm är Georges Laracque som definitvit skulle få en del små-tjafsare i Elitserien att tagga ner med sina pekfingrar i ögonen osv. Personligen tycker jag hockey är en smått fjollig sport med sina larvigt tillåtna småslagsmål, en publik-magnet som jag inte kan begripa. Och de senaste åren har det ju bara spårat ur med klubbslag bakifrån i huvuden... en feg-sport?

Men det klart, nu har vi ju Eddie Gustafsson. Och den dåren blev inte ens utvisad??? Han ska vara avstängd lika länge som Eddie blir borta, minst, men det finns väl som vanligt ingen kurage i fotbollsförbunden. Tragiska spelare ska inte spela! (se klippet någon annanstans, jag mår illa)


Hårdingen Blomdahl klar för Gnaget, trots aftonbladet, Dif och Linköping. 245 elitseriematcher och 509 minuter i utvisningsbåset.

ps. Aftonbladet säger...."Många är rädda att AIK ska få ihop ett svagt lag och att comeback-säsongen blir arbetsam för AIK." Och jag och kontrar med att.... "ab är inte sportjournalistik, det är en doku-såpa"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0