- SIRIUS CHANSLÖSA


UPPVISNING AV BKV - YTTERLIGARE TRE HÄRLIGA POÄNG TILL NORRTÄLJE


Dagens bortamatch mot Sirius
slutade med en ny BKV-vinst och tre sköna poäng. Och allting gjordes under de första tjugo minuterna då killarna gör 3-0. Motståndarnas backlinje var väldigt vilse efter tränar-direktiv om att lyfta laget extremt högt hela tiden. En coach-miss med andra ord. Dom tar dock time-out och sedan försöker man spela som brukligt men Sirius har svårt att ta sig ens över halva planen, och då bara med långbollar på "tjugoetten" (på bilden, som jag strax återkommer till). Nämnas bör också att Kvarnlöfs 1-0 mål var en helt underbar chip som retsamt enkelt singlar över en utrusande målvakt. De andra målen två gjordes av Shivan och Niklas.

I andra halvlek spelar motståndarna väldigt fysiskt men får själva spelare skadade tack vare det, men till slut lyckas, ja just det nummer tjugoett att sänka Ludde med en snygg armbåge i bakhuvudet. Jag räknade till 5-6 avsiktliga armbågar från den här killen och jag är glad att inte fler gjorde illa sig. En hjärnskakning räcker bra liksom. Trots ett gult kort (vid en annan situation) så fortsätter han. Men domaren tillåter det gång på gång, och det kanske inte är så konstigt med tanke på det samtal han hade innan matchen med motståndarnas föräldrar, jag hörde ;) 

Det spelar ingen roll, dom gör det inte utan BKV vinner för att man spelar RIKTIG FOTBOLL och på att man fokuserar på varandra som lag. Vissa har en lång väg dit, och andra kommer aldrig ens att komma i närheten. Speciellt om man som, ja just det, tjugoettan, efter matchen också börjar mucka verbalt mot föräldrar och blir bortsliten av "sina egna". Riktigt riktigt pinsamt agerande och jag lider faktiskt med de andra i Sirius som måste stå ut med detta varje dag....

Tjing Tjong - Blåsvart Långkalsong!

ps. Dagens höjdare måste annars ha varit det som pågick i den röda Polon på parkeringen innan match. Nä inget snusk, snarare en sång-övning i den högre skolan.... ni som ska på kräftskivan kommer snart att förstå vad jag menar hahaha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0