- JUNIORMATCH MED P93:ORNA



BKV VANN SERIEMATCHEN I "JUN DIV1" MOT VAKSALA - MED
 94:OR I LAGET

Jag var och kollade in skön vinst ikväll när BKV vann över Vaksala med hela 5-2, ett Vaksala som vid vinst hade gått upp som serie-tvåa. Men det ville sig inte, trots att jag hörde att deras laguppställning innehöll nio 91:or och resten 92:or och det mot ett BKV som "luftade" av sex stycken från "våra grabbar". Jag saxade nedanstående text (i kursiv stil) från juniorernas hemsida och jag kan ju utan att överdriva säga att "våra" skötte sig jä**** bra. Skoj att se!

Startelva: Robin - Johannes, Ludwig, Daniel H, Axel - Herman, Robin - Simon A, Viktor K, Shivan - Niklas Å
Avbytare: Sean, Festim, Gustav Viita-Adamsson, Daniel S, Alexander S


"I dagens genrep inför PA-kvalet, stod Vaksala för motståndet, matchen slutade med tre poäng, men än viktigare en riktigt bra prestation av grabbarna. Vi spelar stundtals en mycket bra och fartfylld anfallsfotboll med många aktiva spelare. Jag tycker att det var extra roligt att se hur vi spelar oss ur svåra situationer med ett finurligt passningsspel. Samtliga spelare stod upp väl mot ett fysiskt starkt Vaksala. Niklas Å och Robin J blev båda tvåmålsskyttar, även Shivan nätade.
Slutresultat: 5-2"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0