- IK FYRIS "HOPPAR AV"



SÅ HAR DÅ HÄNT IGEN - YTTERLIGARE ETT LAG UTGÅR UR SERIEN

Jaha ja, så har det då hänt igen.... ytterligare ett lag som kliver av P15 Div 3. Först Tierp, sen Storvreta, och nu alltså IK Fyris, vad är  det som händer. Liiite sjukt också att man hoppar av serien när det bara återstår 1-2 omgångar liksom och återigen ifrågasätter i alla fall jag hur och varför? Det här liknar ju rena kaoset och man borde på förbundsnivå börja se över regler angående serieanmälningar och att vissa lag lag verkligen hamnar i "rätt" serie.

Om inte annat så kan man ju som jag redan skrivit om, alltid ändra reglerna kring detta när ett lag utgår lag och att man
då får stå för de kostnader som uppstått gentemot gästandes lags matcher. Transportkostnader är väl det minsta man kan
begära. Nä jag tycker det är dålig stil att kliva av serierna pga av spelarbrist eller vad det nu är, självklart finns det väl
undantag men det är ju konstigt att det bara är lag i bottenskiktet som hoppar av.
För åter igen pekar jag på att alla andra lag, spelare, tränare och föräldrar med bekanta blir "rånade" varje gång detta
inträffar mitt under pågående serie. Seriösa lag gör inte så här.

Återstår att se om Fanna kommer på lördag, men bli inte förvånade om det blir w.o även där ;)
Och kolla in tabellen här under, där BKV egentligen skulle ha haft.... 12 - 12 0 0  49-10  +39  36p
Kul att se att Gusk nu har gjort mer mål än BKV fast dom inte har gjort det, vem fan sa att en tabell
aldrig ljuger??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0