- BKV ÅNGAR PÅ

BKV BESEGRAR ROSLAGSBRO MED 5-1 - OCH VINNER SERIE NUMMER TVÅ

Så där ja grabbar, nu kan ni för andra året i rad titulera er som dubbla seriesegrare, det är STORT!! Är det några som klarat av det tidigare tro? Och som ni själva ser så är förlust-nollan fortfarande intakt, och nu verkar det som att ni "får" vinsterna gratis då motståndarna inte ens vågar ställa upp (jaja, det kanske är spelarbrist/skador/handbollsmatcher vad vet jag). Men det klart man borde kunna få ihop ett lag om man nu har anmält sig till serien. Fyris lämnar alltså w.o och BKV vinner morgondagens match med 3-0 redan idag.
Totalt hitills alltså 22-2-0 och 118-23 i de bägge serierna.... LYSANDE KILLAR!!!!

Dagens match var en ren coach-seger..... Nä jag skoja bara ;)
En ganska seg första halvlek följs upp av betydligt bättre andra och det var extra skoj att få se några "udda" målskyttar jubla idag. Tycker ju dock att Festim borde ha hjulat efter att äntligen ha fått "näta", men han tyckte efter matchen att det borde ha varit, typ snyggare (?) Fast när jag sa "kom igen nu" så kom leendet i alla fall. Övriga målskyttar idag var Sam som gör hela två baljor, snyggt! Och sen Ludde som verkligen fick kriga in bollen med stoplträff, retur och dundra upp den i nät-taket. Och så har vi ju Niklas som notorisk målgörare, som alltså gör ett även idag. Smolket i bägaren är ju förstås att domaren godkänner ett SOL-KLART offside-mål, man kan inte missa två meter, men det klart står man i mittcirkeln så....

Lite skoj att höra deras coach skrika att BKV spelar bara långa bollar på Niklas, och det är precis det dom gör själva på deras "tia". Själv tycker jag vi lät bollen rulla runt ganska bra på gräset och Gurras framspelningar var rena genomskärarna (lång-bollar?). Nu tycker jag dock att motståndarna spelar riktigt bra idag och att man har blivit mer stabila sen senast, killarna kämpade verkligen med både hemjobb, närkamper och man gav aldrig upp. Sånt imponerar verkligen på mig och jag hoppas att Ros/Loh kommer igen nästa år. Kämpa på!
Något som inte imponerade var vår "dress-code" idag, röda strumpor, blå byxor och gula tröjor med svart och vitt i... och vissa hade gröna skor till det. Vissa skrek visst Heja Sverige/Rumänien från läktarplats. Det var INTE vackert!


HIGH-FIVE
- F94-gänget som kom för att supporta oss idag
- Roslagsbro som lånade ut sitt gula bortaställ
- Filles världsklass-räddning, vilken reflex
- Sommarhetta mitt i september
- Tack för idag grabbar, det var en ära ;)










Kommentarer
Postat av: Marina

Helt ok att det inte blev en 0-0-match, men jag ville ju vinna tipset LIMPAN!!! Fast det är ok nu när ni vinner båda serierna. Bara att gratulera,,

2009-09-21 @ 09:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0