- ÄNNU EN DERBYVINST



VARGARNA JAGAR DUBBLA SERIESEGRAR - VINST ÖVER VÄDDÖ I ROSLAGSDERBYT OCH EN SERIE KLAR


I bitande kyla en sen torsdagskväll vann killarna sin sista seriematch i div 4A över lokalkonkurenterna och serietvåan Väddö IF med 3-2. Segern satt dock onödigt hårt åt tycker jag personligen då grabbarna aldrig kom upp i den nivå man brukar ligga på, men det märkliga är att det räckte som vanligt. Dom bara "tuggar" på liksom.
Och motståndarna kommer inte fram och igenom hur gärna man än vill, lagmaskinen BKV P15 är lite som gamla CCCP... om man bortser lite från att bollen kanske inte går som på ett snöre. Men det kommer det också ;)

Någon matchanalys skriver jag inte då jag tror de flesta intresserade och bloggläsare var där och tittade själva men en sak som syntes tydligt var att mittfältet kom släpandes hem efter varje anfall och det kostade åtminstone ett mål. Det måste vara större speed där och full fokus, är man pigg framåt så hör "hem-springet" liksom till. Fast det klart några körde en slitig träning direkt innan matchen så lite sega ben var det ju på några. Gurra var dagens "slit-varg" och täckte upp för många, och han gör en riktigt bra match i skymundan, men det är såna spelare jag bara älskar. Inga diva-fasoner där inte ;)

Det som jag stod och var lite nervös för var att det inte fick bli någon förlust, för jag tycker killarnas förlust-nolla är GRYMT imponerande, även om motståndet i serien kanske inte har varit det allra bästa. KANON, KILLAR!! Och inte nog med det, det är andra året i rad som det inträffar, och skulle nu lördagens match inte sluta med en förlust så händer samma sak i den serien. Och det vore ju riktigt skoj känner jag ;)

Tyvärr så blev det inga bra bilder då jag ännu inte har kommit på hur f** man ställer in kameran där uppe i mörkret och belysningen, plus att jag frös.

ps. Grattis F94 ;) ;)


Kommentarer
Postat av: Perre

En liten gåta till Limpan och hans vänner att fundera på samtidigt som riojan rullar runt i gommen. Vet du vad P-94 och F-94 har gemensamt förutom att de är födda samma år?

2009-09-25 @ 20:43:37
Postat av: Limpan

Haha lägg märke till mitt lilla "ps" som jag skrev in ikväll. Jag tror jag vet svaret på gåtan men vill inte avslöja det innan ni själva gör det ;)

2. Båda var i DM-final, glöm inte det!

3. Båda har tränare med AIK-sympatier

4. osv osv osv ;)



Förresten, imorgon smäller det, skumpa-varning på SC ;)

2009-09-25 @ 20:55:10
Postat av: Perre

Haha du är rolig du! Nu är det officiellt så nu tar vi emot folkets jubel och gratulationer! Syns i morgon då om nu Fanna vågar kommar hit. Jag tror att många lag fått som samma sjukdom som "Krösamaja"!! Alltså stora vargdallret!

2009-09-25 @ 21:27:37
Postat av: Limpan

GRATTIS ALLA I F94!!

Och ja, det är lite varg-frossa i Uppland nu tror jag ;)

2009-09-25 @ 21:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0