- KONSTGRÄSINVIGNINGEN



BKV VETERANERNA FÖLL TUNGT - SPONSORERNA VANN RÄTTVIST

Idag var det ju invigning av nya konstgräsplanen med kommunalrådet Kjell Jansson som band-klippare. Och på eftermiddagen var det en prestigefylld match som spelades mellan BKV ALL STARS (?) och BKV SPONSORERNA. Och självklart så var man ju tvungen att kila upp en sväng och se på "eländet", och ta några bilder så klart. Hur matchen slutade vet jag inte, för regn och blåst gjorde att jag stack hem till värmen. Men med bara några minuter kvar så ledde sponsorerna med 3-1 efter det att Niclas stänkt upp bollen i nätet förbi en chanslös Mille. HÄR har ni laguppställningarna.

Hacke var en fröjd att se.... eh, höra. Han skällde lika mycket på domaren som jag brukade göra, och skrek på offside så halspulsådrorna nästan sprack. Faktum är att benen faktiskt såg riktigt pigga ut på honom, men hemjobben efter offensiva rusningar var bedrövliga. Tänk om Ludde och grabbarna gick hem så där Hacke, vad hade du skrikit då tro? ;) Och jag ska inte ens nämna Dala-uppsparkarna hehe. Tommy var också med och skulle precis göra mål när domaren blåste för offside, fullständigt felaktigt. Skandal! Synd Tommy, det hade du varit värd tycker jag. Perre slickade linjen som en liten Rubarth-kopia och när han stod där nedhukad och flåsade efter luft med händerna på knäna så påminde dom exakt om varandra hehe. Fast min gode vän Ruben var väl kanske liiiite bättre i fötterna ;)

Lelle Lundin såg stel ut, och kom aldrig riktigt in i spelet. Precis som sina favoriter Djurgården i match efter match just nu. Men ett par bra skott fick han iväg så visst satt fotbolls-takterna kvar. På tal om DIF...
Rö-Bosse var ju med, skönt att slippa se honom näta hehe
Niclas var lysande och målet var ju hur vaket som helst.
Mille, i bajen-jacka, i en BKV-match? Hade han haft "rätt ställ" hade BKV vunnit tror jag.
Tobbe, gormade till ibland och tryckte ner en ouppmärksam Hacke en gång så det bara stänkte.
D Belander bäst på planen.
Nettan som coach hjälpte inte, men hon hördes kan jag lova.

Tack för en underhållande match, och jag hoppas att ni alla kommer upp ur sängen imorgon bitti.


(Stilstudie på mittbacks-kungen, en Hacke som skrek och gormade på allt och alla haha)


(Tommy skuggar Tobbe)


(FLÅS... FLÄMT... PUST... STÖN... men jag hade nog spytt om jag själv stått där ;)


(Lundin vill in och avgöra, men Nettan har inte ens en tanke på byte)


(Mille överspelad av Anders och 2-1 var ett faktum)


(Another one bites the dust)


("Ok, värm upp. Nu jä*** ska vi vända matchen gubbar")


(Nöjda sponsorer och Hacke flinade störst, trots att han är så van att vinna sina matcher)


(Perre tänker, domarjä***)


(Niclas låter kanonen tala och Marie applåderar i bakgrunden)


(Målet stod där det skulle, inget fuskande i BKV inte)


(Titta vad jag hittade utanför Sportcentrum... "VI ÄR ÖVERALLT")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0