- PA-KVAL I ENKÖPING



ENKÖPING 0 BKV 0 I KVALET TILL POJKALLSVENSKAN- MÅLLÖST MEN ÄNDÅ EN KANON-MATCH

Idag var jag i ett svinkallt och regnigt Enköping och kollade in när BKV -93 spelade en kvalmatch till pojkallsvenskan. Man har ju hört om ESK och hur bra dom ska vara, så visst var man lite nyfiken.
Och dom började väldigt bra, spelade målmedvetet och med stort självförtroende. Men ju längre matchen led så kom BKV-killarna in i det hela och jag tror dom började märka att dom faktiskt hade chans här.
I andra halvlek så äger BKV spelet och det dröjer tjugo minuter till motståndarna kommer över mittlinjen. Nicklas, Kvarnlöf och Shivan har alla varsitt kanon-läge och med lite bättre skärpa i avsluten så hade BKV vunnit matchen, en ribb-träff ifrån bara. Matchen slutade 0-0 men jag tyckte det kändes som en liten seger, och det tror jag alla i BKV gjorde. "Våra" killar gör det åter igen väldigt bra, och dom ser ut att ha det riktigt roligt på planen.

En som INTE tyckte att det var roligt var deras landslagsman / A-lagsspelare Rajalakso, som Ludde "käkade upp" med glidtackling efter glidtackling ajajaj. Faktum är att killen till slut bytte ut sig själv, han bara linkade av planen och gick och duschade, och pappa Ludde skrockar fortfarande lite ;) Och han kanske hade lördagens 0-0 match i huvudet där han inte heller lyckades sätta dit bollen i nät.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0