- HÖSTSPARKS-PREMIÄR OCH TORSK



BORTAMATCH I HUDDINGE OCH FÖRLUST MED 1-3 - OCH SVERIGE BORTA UR VM-KVALET?

Dagens bortamatch mot Huddinge i "Höstsparken" var inte en av de bättre matcherna som grabbarna har presterat, men jag ska inte "grotta ner" mig i en massa negativa saker. Men visst känner ni väl som jag, det här borde BKV f** ha vunnit. Så jag skippar matchreferandet helt idag, och gör som ni, taggar upp inför nästa fight ;) Och som inte vår förlust vore nog, Sverige förlorar i VM-kvalet mot ärkerivalerna Danmark också, samtidigt som Portugal vinner och passerar oss. Det här blev en tråkig lördag för oss fotbollsälskare, eller hur?

Dagens höjdare var annars det underbara vädret och Kevins "stänkare" upp i krysset. Märker ni att jag letar positiva vibbar hehe. Orsaken är inte bara fotbolls-förluster utan min virriga hjärna som glömmer mobilen hemma trots att jag har viktiga samtal att sköta, eller att jag köper en ny kepa i fel storlek fast jag höll i den "rätta" men lik förbaskat kommer hem med fel. Shit!!
Whatever, imorgon är en ny dag och jag avslutar med en liten story.

---------------------------------------------------------

Magister Perre i första klass berättade för klassen att han är bajen-supporter så han frågar om det finns fler i klassen som är det, och ber alla andra Hammarbyare att räcka upp handen. Barnen var inte riktigt säkra på vad dom var, men eftersom ingen vill gå emot sin magister så viftade snart barnen ivrigt med alla sina armar.
Det vill säga... nästan.

En liten kille, Limpan satt dock i sin bänk och rörde inte en min, så magistern frågade varför han valde att skilja sig från mängden.
- För att jag  inte är en bajjare, svarade Limpan.
- Vad är du då?
- Jag är AIK-supporter så klart.

Magister Perre blir lite förvånad och samtidigt lite smått irriterad, så han frågar Limpan varför han är ett AIK-supporter.
- Tja, min mamma och pappa är det, så då är jag också det. En AIK:are!!!
Men nu blev Perre lite små-förbannad på allvar och klämmer till med.
- Men det är väl ingen orsak! Om din mamma vore efterbliven, och din pappa var en idiot. Vad skulle du då vara?
Limpan funderar en liten liten stund, sen ler han och säger:
- Ja då skulle jag nog vara bajjare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0