- GÖTEBORG NÄSTA



BYE BYE BAJEN - MEN JAG HOPPAS NI ORKAR KOMMA TILLBAKA

Igår blev det alltså klart,
Bajen åker ur Allsvenskan efter 2-4 förlusten borta mot Trelleborg. Surt sa räven!!
Fullständig kaos i den klubben och resultatet blir påtagligare än någonsin, och vad kommer att hända nu? Hade jag varit bajjare så skulle jag verkligen vara oroad. Ingen styrelse, inga tränare, spelarflykt och ekonomin i botten. Tråkigt att en sån anrik förening faller "pladask" så där, för ni vet ju att vi hat-älskar er. Men nu blir det Åtvidaberg och Mjällby som gäller nästa säsong, och.... DIF el ÖIS el ASS. (suck)

Och på söndag smäller det i Göteborg, giganternas kamp ska utspela sig i säsongens sista avgörande match, och 0-0 räcker! Om man är Gnagare alltså ;) Klockan 04.00 står jag på Stockholmsvägen och inväntar vidare transport in till stan där vi samlas för avresa i några minibussar ner till Götet. Det blir en rolig resa ner kan jag lova, men den stora frågan är hur hemresan kommer att bli.... låååååång och tyst eller tvärttom?
Blir det den billiga polska gravölen eller den äkta franska champagnen som flödar, ja det vet ni på söndag runt 17-tiden.


(Det skall avgöras på planen)

Förresten! GLÖM INTE BKV - SIRIUS på Sportcentrum nu på lördag, och det klart att vi håller tummarna för en BKV-vinst igen i Höstsparken. Spelet senast mot Täby var imponerade och visst ska vi kunna rå på storebror Sirius om killarna spelar så. Förresten, på tal om nedflyttningar.... Enköping ut, Sirius ut. Vad har Uppland kvar nu? INGENTING!! Jag ska inte säga så mycket, men det hjälper ju absolut inte att man har ett förbund som verkar "icke-existerande" eller har en sämre kompetens-nivå än andra förbund. Jag har haft fel förut, och ser gärna att jag har det igen, men det känns ju onekligen lite som att Uppland är en ganska svag del av fotbolls-Sverige just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0