- VILA I FRID, LENNART



TVILLINGBRÖDERNA ÄR NUMERA BARA EN - LENNART OLSSON 67 AVLED IGÅR

Det är med sorg i hjärtat, i alla fall mitt,
 som man konstaterar att Lennart igår avled i den cancersjukdom han bar på. Killarna har funnits på ALLT kring AIK sedan jag själv "fastande" för allt matchande. Om ni känner till dom och läser den här artikel i DN från 2007, så lovar jag att ni får en eller ett par tårar i ögat. För här står det lite om vad dom stackarna har jobbat med, hur mamma och pappa flyttade ifrån dom, att dom inte fick komma och hälsa på, och hur nära varandra dom båda två levt.

Extra härligt då att AIK har varit deras andra familj, med resor i bussarna, idella tillställningar och diverse fester som dessa killar varit med på. Och att den sista matchen Lennart fick se gav klubben ett SM-Guld, en flygresa som dom fick helt gratis tillsammans med spelare och ledare. Läs den artikeln innan den matchen då man ännu inte visste att Lennart kunde åka med, och hur Erik satt själv på Skytteholm för att kolla in AIK-Sunnanå, damlaget som dom har sett i alla matcher och alltid åker med i deras buss på bortaresor. Stort!

Så nu hoppas jag verkligen att han kände all den kärlek klubben gav honom, och att hans bror Erik fortsätter gå på alla matcherna.... Vila i Frid Lennart :(


(Erik och Lennart Olsson)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0