- BKV 7 - KNIVSTA 0



SJU GÅNGER NÄTRASSEL - BKV HÅLLER NOLLAN IGEN

Knivsta vägde alldeles för lätt i dagens hemmamatch uppe på Sportcentrums urusla gräsmatta, och BKV kunde enkelt bärga hem tre nya poäng. Shivan eller Kvarnlöf gjorde 3 resp 2 mål, och Ludde stod för ett, samt inlånad -95 (leffe?) gjorde också ett mål. Men jag hade ju så gärna sett Luddes halv-volley med vänstern smita in istället för i stolpen, det var ju ett sånt där nice skott som är värt ett bättre öde liksom. Whatever, nästa gång sitter den mannen ;)
Skoj också att vi kan hålla nollan idag, bra för självförtroendet och att man som back och målvakt får en känsla av att "göra mål" om ni förstår vad jag menar.

Ska jag klaga på något
så är det väl möjligtvis att killarna inte gör flera mål, och det för att man inte spelar bollen till varandra i tid, eller att man väljer att "dribbla bort sig". SPELA BOLLEN GRABBAR!! Och självklart på planen som gör att bollen studsar upp på knäna hela tiden när man försöker driva den framför sig. Vilket ju gör att spelet blir lidande och att man inte kommer rätt vid skott osv. När kan vi börja lira ute på Tunavallen tro, den planen kan väl knappast vara sämre.... eller?

Dagens match är väl kanske inte så mycket att skriva om, jag låter resultatet tala för sig självt. Och jag kan ju istället avslöja att nu vi har mött Knivsta åtta gånger och vunnit alla åtta gångerna med smått otroliga 54-2 i målskillnad!!! Man får ju hoppas att det inte är samma målis som fått plocka ut bollen femtiofyra gånger liksom.
Även gårdagens batalj mot Vaksala visar på samma överlägsehet, åtta matcher varav sju är vinster, 26-12 i målskillnad.
Så fort jag får lite dö-tid så ska jag räkna fram lite schyssta siffror, kanske lite gjorda mål osv. Håll koll! Och klagar jag på för lite mål, smart-guy va?

ps. Jag ber om ursäkt över Vaksala-inlägget, men det kommer mera sen. Börjar lugna ner mig lite nu, och Tommy också tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0