- SLUT PÅ SNÖBOLLEN?



BROMMAPOJKARNA BESEGRADE BKV - SNÖBOLLEN SLUT, SKÖNT

Åter igen en match i snö och regn, fast det var skönt att slippa minusgraderna för en gångs skull. Och i och med att den inställda matchen mot Boo verkar bli ospelad så är nu Snöbollen Cup därmed avslutad. Och man kan ju snabbt sammanfatta hela cupen med att det varit ömsom vin/ömsom vatten, alltså både bra och dåligt.
Men jag och säkert en del med mig (både ledare, föräldrar och spelare) har nog insett att med rätt lag, rätt dag och rätt inställning, så matchar vi lätt de bästa i Stockholm.

Tyvärr så var det dock "fel dag" idag och förlustsiffrorna mot BP skrevs till 1-4. En dålig första-kvart med bara en back följs med upp en bra, och i halvtid stod det 1-2 efter det att Niklas nickat in en reducering på en frispark. Men i andra så blir det alldeles för tamt och många sprang inte så mycket som krävs och det gav BP tomma ytor att komma fram på. Resultatet var rättvist och jag tror att våra killar snabbt måste glömma en sån här "skitmatch" och se till att fokusera på nästa. Vi får väl hjälpa till ;)

Något som INTE var vackert var "någons" agerande, man ska absolut inte skälla ut sina medspelare med fula ord medan man går av planen mitt under match. Sånt tar man efteråt och det fick resten av laget sedan lida för då det också utdelades ett rött kort för det av "Sollentuna-domaren-som-kallade-undertecknad-för-jävel" i en match i vintras. Förresten, haha.... en parantes var att en BP-kille gapade "FAAAN" efter ett domslut så det ekade över hela förorten men tror ni han fick ett gult? Nolltolerans, NOT!!! Det är skillnad på folk och folk ;)

Det blev inga bilder idag, för kameran vägrade funka... men det gjorde inte så mycket idag, eller hur ;)
Nu taggar vi upp inför kommande träningsmatch mot Huddinge nästa helg och kom nu för f** ihåg att komma till samlingen om ni är uttagna till matchen. Ring åtminstone återbud "Snälllaaaa snällaaa" som fröken Uggla sjunger. Idag stod vi där och väntade vid Sportcentrum och fick sen åka till match med endast 12 spelare. Taskigt mot lagkamraterna!

Ha en skön kväll nu och glo inte ihjäl på er schlager-schitet, och jag kan redan nu vid låt-sammanfattningen avslöja att Malena Emman vinner. Klart bäst, respekt ! Om inte så säger jag som förra året.... jag ska ALDRIG mer se skiten ;)

Vad var det jag sa..... Malena ÄGER!! Lyssna på högsta volym, GÅÅÅÅSHUUUD!

Kommentarer
Postat av: Anonym

natti:)

2009-03-14 @ 23:56:55
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0