- MANNEN MED MENISKEN

VILLE BARA SKICKA EN KORT HÄLSNING - TILL EN STACKARE PÅ KRYCKOR

I måndags var jag nere på Grinds grusplan, klockan närmade sig åtta och snöslasket blåste som småsten i ansiktet där man stod på det leriga och blöta underlaget. Då urskiljer jag en nedåtböjd man med en stor säck på ryggen, men man kan inte se vem det är trots att jag försöker kisa ut det matta motljuset skenet och stormbyarna, Han närmar sig sakta sakta och det ser nästan lite kusligt ut då han har en haltande, lite släpande gång fast med en väldigt bestämd riktning. Det ser ut lite som ringaren i Notre Dame, fast värre, då fattar ni.

Han kommer rakt emot oss och jag ställer mig snett bakom Hacke (lä och ja, lite gömd), men när jag hör en bekant röst säga "menisken, det kändes precis som förra gången, menisken" så inser jag att den där groteska figuren inte var någon annan en Christer Lundin. Den stackarn hade "gått sönder" där ute i skiten när han tränat sina killar, och inte nog med det, han var tydligen tvungen att bära bollsäcken också. Det finns tränare som verkligen jobbar ska ni veta, och det kan bara sägas med ett ord, RESPEKT! (och jo det gäller självklart Hacke och Tommy också).
"Gubbarna" som står där i skiten vecka efter vecka på en tid då vi andra zappar mellan Bollibompa och Pimp my ride, i sina BKV-jackor som det enda skydd mot vädrets makter.

Träffade sen på samma hjälte uppe på Sportcentrum igår med kryckor, och fick då veta att operation väntar om någon vecka. Så skälet till allt detta svammel är bara att jag vill önska lycka till och hoppas du snart dansar fram igen ;)
Säg bara till om du behöver något, utom pengar och träningsjobb.

  Lika som bär? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0