- HATRICK I HATRICK



TRE HAT-TRICK PÅ TRE MATCHER - BKV FORTFARANDE OBESGRADE I SERIERNA

I förra matchen gjorde Hellgren och Ludde varsitt hat-trick och idag vill ju inte Hellström vara sämre han. Fyra strutar på en halvlek, precis som Ludde och vips så har vi tre hat-trick på två matcher. Nu såg ju jag bara dagens match men nog måste frisparks-målet vara det snyggaste av dessa elva mål, eller? Att Viktor "Finn-dödarn" Hellström hade en liten Ronaldo i sig visste i alla fall inte jag. Dagens slutresultat blev till slut 5-1 efter det att Iko också skrivit in sig i målprotokollet.

Måste dock säga att jag var liiiite nervös efter första halvlek då det stod och vägde en hel del och Jomala hade lyckats göra ett mål på grund av att en av de våra gör en luftspark i backlinjen. Hade dom gjort 2-0 så hade det blivit tufft tror jag. Men nu vet ju fler med mig att våra killar har vänt massor av matcher  till vinster och att man alltid är bättre i andra halvlek (?) Och det var precis vad som hände idag också, de sliter och krigar och motståndarna börjar gå lite på knäna. Exakt det händer idag. Så när 1-1 kommer känns det som att "nu ordnar det sig" och den känslan är ju ganska skön, eller hur!

Dagen till ära (Nationaldagen) så hade ju jag fått förtroendet för coachandet då Hacke skulle vara i Sthlm, fast han kunde inte låta bli att komma upp i alla fall. Ville väl hålla koll på mig kanske, och han hade säkert synpunkter på vissa spelare och positioner men det kan jag förklara här och nu. Det blev liksom lite skador här och där, fyra man samtidigt på bänken med knä-vad-mage-knä-åkommor, så det blev lite rokader efter de spelare som fanns tillgängliga. En ren coach-seger ;)
Jo det började redan i omklädningsrummet där jag smällde igång en cd-spelare med "Norrtälje-låten", och sen pressade jag i dom ett gäng bananer. Rena vinnar-konceptet juh.

Tack för idag grabbar, ni är fortfarande obesegrade i serierna och har tolv raka sedan förlusten mot BP i mars. LYSANDE!! Ny match redan imorgon, nu mot Guskarna, så det är bara att tagga till och ladda batterierna för den matchen får ni bara inte förlora. På rå´m bara ;)

Dagens trupp: Jonas, Karla, Kevin, Robin O, Daniel, Ludde, Theo, Markus, Crille, Gurra, Viktor Hs, Rikard, Robin Å, Viktor K, Joar och Iko.
"Men of the Match" .... Hellström, Gurra och Markus






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0