- SKÅNE DEL 3



JÄ*** VAD MAN KAN GÅ IGÅNG PÅ FOTBOLL - BKV ÄGER, MEN DOMARN VET BÄST

Gruppspelet är igång i Helsinborg och BKV dominerar matchen mot Åsums BK men vinner "bara" med 2-0. De frilägen som missades var stundtals brutala och motståndarna fick bara ett ynka skott på mål. Skönt dock tycker jag att man för en gångs skull slapp tidig morgonmatch, värsta motståndet och en match två mil från stan. Det är liksom standard annars.

I nästa match väntade Landskrona, ett av de topp-rankade lagen i cupen och hej vad det blev åka av. 1-0 av Shivan och 2-0 av Hellström fick hela Skåne att darra till, men tyvärr också domaren. För efter det att deras målvakt blivit utvisad för en ur-larvig situation av killen i målet så fick matchen en helt annan spel-bild. Deras 2-1 är en PARODI på en filmning som borde renderat i avblåsning och gult kort men nänä... och våra killar slappnar av och undrar varför domaren inte blåser av och PANG 2-1.

2-2 i slutminuterna är ännu värre, tackling snett bakifrån och solklar BKV-frispark. Men "mannen med visselpipan" blåser inte, han har tappat den, han har svalt den, han har glömt bort den... och PANG 2-2.
Alltså jag har varit med i såååå många år, så många matcher, så många situationer och jag visste att han inte skulle våga "stå upp". Har man ingen kurage som domare längre? Var finns modet? Och spelare som konstant pratar könsord borde f** ha en lektion i rent folkvett och en utskällning av sina egna. Bedrövligt av en så anrik klubb som Landskrona att fostra upp spelare i den nivå. Hade jag haft svart-vit-randig tröja på mig idag så hade jag skämts!

Ja jag vet, partiskt skrivande och blablabla men BKV blir helt enkelt smått "rånade" på tre poäng och en eventuell gruppseger, men nu blir det en "måste-match" mot svåra Vetlanda imorgon. Men jag tror att det kan gå, kopplar man bara av ikväll så står våra killar där imorgon, skit-taggade!! Fem gula kort idag med erat snälla spel är larvigt, spela tuffare och få bara hälften istället. Jag håller gärna i ett föredrag i om hur man förväntas spela den "nya fotbollen", spelarfokus, metodiken, "klockan och tricksen" ;)

All heder till alla er grabbar, tränare och supportrar. Underbar inställning på er alla, fortsätt så!

Massor av bilder kommer senare.... hinner inte ladda upp just nu ;)


(Carina får visa en bild på hur jag personligen kände det efter Landskrona-matchen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0