- VÄRLDENS BÄSTA DOMARE



INTE OFTA MAN BERÖMMER DOMARE ;) - MEN HÄR ÄR DET INGET SNACK OM SAKEN

Örebros Niklas Lihagen föll ihop på isen
i gårdagens bortamatch mot Bofors efter en tackling i första perioden. Det som alla först trodde var att Niklas hade svimmat av, visade sig istället vara ett akut hjärtstillestånd. Och det är här "han" kommer in i bilden, domaren Wolmer Edqvist, den stora hjälten!!
Han fattar att det är kris och kör igång med hjärtmassage, vilket alltså räddar livet på killen. Vilken super-domare! Och otroligt nog så jobbar han som ambulanssköterska så han var liksom den perfekta livräddaren, och jag tror nog Niklas tackar Gud idag för att just han dömde gårdagens hockeymatch.

Saxat från en supporter på plats.
"Jag var en av dem på läktaren som satt närmast. Det var bland det otäckaste jag sett när domaren helt plötsligt vänder på spelaren, lägger rätt huvudet för fria luftvägar och börjar pumpa hans bröst, känslan och suset som gick genom publiken då gjorde att det nästan vände sig i magen. Allt var så oväntat eftersom spelaren legat på isen någon minut innan Wolmer satte igång med HLR. Man trodde han "bara" var medvetslös eftersom han låg konstigt på magen och hade ryckningar i ena benet. Innan HLR sattes igång var det lugnt och tyst i hallen, men när publiken såg vad som hände började publiken skrika efter läkare och det sprang folk ner mot isen. Riktigt bra gjort av Wolmer"


Läskigt värre, säger jag. Att det liksom bara händer, en fullt frisk idrottare som helt plötsligt faller ihop. Det är ju värsta mardrömmen för alla. Måtte vi ALDRIG få vara med om något liknande, usch och fy.... Inte för att Niklas läser bkv.blogg.se men jag skickar i alla fall en "krya på dig hälsning" ;)

PS. Den klatschiga musiken i bakgrunden samtidigt som man läser det här inlägget känns lite galet. Sorry ;/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0