- RESAN SOM SKET SIG



NYÅRSFIRANDET I JÄMTLAND UTEBLEV - DET BLEV VERKSTADEN OCH MELLANDAGSREA

På annandagen skulle vi tidigt på morgonen
ge oss iväg upp till Jämtland och fira in 2010, men det sket sig ordentligt. "El-centrals-relä-glapp-kortslutning" gjorde att jag hade disco i bilen, samtliga lampor blinkade och alla varningssignaler pep oavbrutet. CD-växlaren spottade ut skivor så man fick ducka för att slippa få halsen avskuren, och så fort man slog av motorn så fick man använda startkablar för att få igång åbäket igen. Och allting tack vare Höglunds Motor som dagen innan julafton hade bytt batteri i kärran (!)
Ja, alltså man byter inte batteri själv på en Chrysler har jag lärt mig hehe, då man först måste plocka av vänster hjul och sedan montera ner innerskärmen osv osv. Det är liksom inte så himla enkelt med en verktygslåda innehållade en skruvmejsel och silvertejp (snacka om bortförklaringar va?)

Så igår drog jag igång "liket" och körde rakt in på verkstaden med en bredsladd, gormandes om att "Nu jäv*** lagar ni pronto, och det GRATIS". Och tro det eller inte men en timme senare rullade jag visslande ut med en helt perfekt el-trimmad och isfri bil, men när vi sedan fick höra om norrlands-vädret och det i kombination med att vi nu bara kunde tillbringa tre dagar "där uppe". Gjorde att vi beslöt oss för att fira nyår hemma.
TRETTIOTVÅ grader kallt och tre decimeter snö varje dag är ju helt sjuuukt ;)
Tyvärr så fick jag åka till Barkaby idag istället på mellandagsrean... shit.

Så skål på er, vi ses på stan!

ps. Ikväll ska jag försöka mig på en "Års-krönika"... få se om det blir något eller inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0