- "ÅRETS"



VAD HÄNDE 2009 - KOMMER NI IHÅG

Jag satte mig ner ett par timmar och funderade lite över årets som gick
, 2009 års fotbollssäsong. Årets alla matcher och de inlägg som jag har skrivit här på bloggen under hela året, spelarna, resorna osv osv, det finns massor. Så det var inte helt lätt kan jag säga, och jag kan mycket väl ha missat en hel del, men ni får väl påminna mig i så fall. Här kommer i alla fall några av "årets minnen"

ÅRETS MATCH 1: DM-finalen i Börje mot Enköping, och den osannolika vändningen upp till 8-4 vinst. Allting stämde, alla lagdelarna fungerade, alla byten var klockrena och publiken gjorde ALLT för att ”peppa på”. Faktum är att jag torkade bort en tår när jag fotade vid prisutdelningen och seger-bucklan sträcktes upp mot skyn. Stolt, glad och BKV-engagerad ut i fingerspetsarna.


ÅRETS MATCH 2:
Den ur mina ögon sett bästa matchen någonsin av våra krigare, matchen mot Landskrona i Eskilscupen. Och detta trots att vi tappade 0-2 till 2-2 och att deras målvakt fick rött kort. Men på något vis så var det där killarna mognade i spelet, där dom insåg att dom kan matcha sig mot de bästa lagen i sin årskull, där dom aldrig gav upp trots att domaren ”rånade” BKV på segern. Stort, starkt och skoninglöst, det var här killarna förtjänade ordet RESPEKT fullt ut. Wow!


ÅRETS MATCH 3:
Cup-finalen mot Jönköping Södra i början på januari då vi spelade Lilla Landslagets Cup. Den glädjen var verkligen otroligt läcker att se, och det var inte bara efter slutsignalen. Dessa tre dagar var lite extra, alla var på topp-humör och arrangörerna hade gjort det hela perfekt. Det var en cup som BKV var sjukt revanschsugna på efter 2008 års fiasko. Och dom gjorde det, skit-skoj sa alla!

ÅRETS RESA: Till Åland, i spöregn, med smörgåsbord, finsk öl och en 10-0 vinst mot stackars Jomala med oss hem. Lag-anda när den är som bäst med spelare som inte spelade, massor av föräldrar och skön stämning hela tiden trots det usla vädret.

ÅRETS BKV:
Den ”nya” parollen med ”BKV – På väg framåt”, jag gillar verkligen det. Hoppas 2010 visar sig vara ett ännu bättre år, och att BKV finns med i alla sammanhang.

ÅRETS FRISYRER:
Spelarna i Torstorp från Finspång, åtta Joey Tempest frissor med pannband, tydligen högsta mode i Östergötland i somras (Årets frispark… Mattes kanon i krysset hehe)

ÅRETS STORM-I-ETT- VATTENGLAS:
Djurgårdens rabalder i Höstsparken trots att man förlorat stort så kunde man inte ta förlusten. Skrattretande med alla kommentarer och fula ord efter matchen.

ÅRETS SUCCÉ:
Höstsparken som fick topp-lagen att vilja möta BKV i vår egna tränings-serie, och som gav ”eko” över halva Sverige. Hoppas Vårkicken ger samma resultat och lika bra motstånd.

ÅRETS PAPARZZI:
Hacke som fastnade på bild med både Stahre och Jeglertz. Synd dock att jag inte fick tag i bilden med honom och Lagrell, det hade liksom varit ”kronan på verket”. 2010 tillsammans med Lennart Johansson?

ÅRETS LÄNGSTA:
Västmanlands anfallare i matchen mot Uppland, när Ludde för en gång skull fick chansen. Killen var nästan två meter lång, otroligt! Men några mål lyckades han inte göra.

ÅRETS RYSARE:
Straffläggningen mot norska Flint i Eskilscupen. Hundratals folk runt omkring och värsta föräldrarna som hetsade, och BKV satte samtliga. Och jag som hela tiden trodde att Ludde missat sin straff, för att jag fotade just då ;)

ÅRETS ”PÄRLOR”:
Den suveräna tränar-duon Hacke och Tommy, Anna-Lena, alla som har kört på bortamatcherna (även om vissa körde fel både dit och hem hehe). Kiosk-jobbarna, pås-packarna, all publik och givetvis killarna själva.

ÅRETS PARTY:
Föräldrarnas kräftskiva som var en riktig höjdare. Att klockan kunde gå så fort hade jag ingen aning om. Tack till alla, och jag ser verkligen fram emot nästa fest. Alla till Fotbollsgalan 13/2 ;)

Här har ni bilder på årets kategorier hehe.... KLICKA PÅ BILDEN så blir den större.
     
(ÅRETS FRISSA, ÅREST RESA, ÅRETS LÄNGSTA, ÅRETS TJAFS)
    
(ÅRETS SUCCÉ, ÅRETS BKV, ÅRETS PARTY, ÅRETS PÄRLA)

 
(ÅRETS RYSARE, ÅRETS PAPARAZZI)


ÅRETS MATCHER:
Totalt 27 seriematcher som slutade med 25 segrar och 2 oavgjorda, samt otroliga 129-26 i målskillnad (Alla matcher, 59 st med 43 vinster 8 oavjorda och 8 förluster.) GRYMT BRA!!!

Lilla Landslaget Cup:
Råsunda – BKV 0-0, IF VP Upsala – BKV 0-0, Kvarnby – BKV 2-1, Gerdskenen – BKV 3-0, Jönköping Södra – BKV 1-2, Råsunda – BKV 2-3, Jönköping Södra – BKV 0-1Snöbollen: Reymersholm – BKV 3-1, Boo – BKV 0-0, BP – BKV 7-0, Spårvägen – BKV 3-3, BP – BKV 4-1
Träningsmatcher: AIK – BKV 3-0, Hammarby – BKV 1-3, Vasalund – BKV 0-3, Roslagsbro – BKV 0-9, BKV – Vasalund 3-1
DM: BKV – Gusk 3-1, BKV – Håbo 4-2, BKV – Sirius 5-2, Enköping – BKV 4-8
EskilsCupen: Åserum – BKV 0-2, Landskrona – BKV 2-2, Vetlanda – BKV 0-1, Torstorp – BKV 0-3, Flint (nor) – BKV 5-6, Värnamo – BKV 2-0
Höstsparken: Huddinge – BKV 3-1, Täby – BKV 1-3, BKV – Sirius 2-1, Västerås IK – BKV 4-3, BKV – Djurgården 6-2, Järfälla – BKV 4-4, BKV – Vasalund 1-2
Seriematcher: Valsta Syrianska – BKV 0-3, Alsike – BKV 0-6, BKV – IF VP 8-3, Vaksala – BKV 1-4, BKV – Knivsta 7-0, Brottby – BKV 1-5, BKV – Håbo 3-1, Tierp – BKV 0-5, Rimbo – BKV 2-2, Roslagsbro – BKV 0-7, BKV – Jomala 5-1, BKV – Gusk 3-3, Väddö – BKV 3-3, Storvreta – BKV 0-4, Jomala – BKV 0-10, Bälinge – BKV 1-2, BKV – Brottby 5-0, BKV – Enköping 3-2, Knivsta – BKV 4-6, Sirius – BKV 1-3, BKV – Rimbo 8-2, BKV – Rosersberg 5-1, Fyris – BKV 0-3 (wo), BKV – Alsike 3-0 (wo), BKV – Väddö 3-2, BKV – Fanna 5-0

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AVSLUTAR ÅRET MED EN LITEN "EGO-LISTA"

Jag väljer att inte ranka personliga prestationer, det bär mig emot då jag anser att det är LAGET som sådant som ska äras, inte spelarna. Men givetvis gör jag ett undantag då ju faktiskt orsaken till hela denna blogg grundar sig på att jag följer laget pga av Ludde ;) Hoppas verkligen att ni kan ha lite överseende med det. Så här kommer en liten topp-tre-lista på det bästa ur mina ögon på nummer 14.

ÅRETS BOMB:
Kanonen från 30 meter mot Sirius, en fruktansvärd träff som nog var en av de hårdaste träffar Ludde haft i en BKV-tröja. Och jag lovar att jag visste att det skulle sitta när det small. Ni vet "den där känslan".

ÅRETS FÖRNEDRING:
De två brutalt vackra och stenhårda glidtacklingarna på P16-landslagsmannen Joel Rajalakso i PA-matchen mot Enköping. Killen for som en vante ett par gånger och klev sedan av mitt under pågående match, och det mot en liten 94:a som inte ens platsar bland Upplands 40 bästa. Ops! 

ÅRETS SVETTIGASTE:
Trodde nästan inte att han skulle klara av de sex matcherna på åtta dagar under hösten. Ett gott bevis för mig att psyket sitter där det ska, och att tränarna har gjort sitt. Fast det är nog någon match för mycket, helst ingen upprepning 2010 tror jag.

   
(BOMBEN - FÖRNEDRINGEN och PSYKET)


Kommentarer
Postat av: Anna Lena

Tack Limpan för härlig blogg läsning 2009 - hoppas på en fortsättning 2010 .Alltid lika roligt att läsa!

Ett Gott nytt till dig och Lena och alla andra

BKV / Bloggläsare.

2009-12-31 @ 14:41:09
Postat av: Marina

Nyårskramar och Tack för 2009:s bloggläsning!! Jag längtar att få läsa din blogg 2010!!!! Hälsa Lena & Ludde..

2010-01-01 @ 21:33:25
Postat av: Anonym

Tack ;)

Och jag hoppas 2010 blir just ERT ÅR!!!



Kör på med bloggen ett tag till, men jag funderar starkt på att lägga ner. Ganska boring med så enkelriktat skrivande hehe, få se vad som händer.

2010-01-02 @ 01:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0