- TIDNINGSBILD



NORRTÄLJE TIDNING FOTOGRAFERADE - TRE BKV GÄNG I DM-FINAL PÅ LÖRDAG

Idag kom Norrtälje Tidning upp efter träningspassen och fotograferade de tre lag som avancerat ända fram till DM-finaler. Flickor 94, pojkar 96 och så våra killar då. Personligen tycker jag dock att det blev lite NT-ligan över det hela när alla skulle springa mot kameran. Jag hade nog valt att fota de tre lagen för sig, snyggare bilder så.
Jag tänkte ta några bilder på grabbarna men det blev splittrat direkt och Ludde fick agera press-talesman då tidningen vill ha lite "ord" att skriva också. Hoppas nu inte att han pratade en massa skit som man får skämmas för sen.

GRABBAR..... ta nu en riktigt riktigt softich-fredags-kväll. Sitt INTE uppe vid datorerna till klockan två-tre på natten. Skit-viktigt att ni sover massor nu innan lördagen, jag vill inte se trötta ben och dumma hjärnor i Börje (ja som stället heter).
Börje?? haha.

"Ortnamnet

Namnet skrevs 1291 Birium. Ortnamnet kan betyda de som bor vid boren. Boren är ett ställe där ett vattendrag är så strömt att man måste dra förbi sina båtar. Kanske härrör namnet från den tid då Librobäcken, som går genom Börje socken, hade ett betydligt högre vattenflöde än idag."

(fr wikipedia)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0