- ESKILSCUPEN SLUT



BKV-GRABBARNA HEMMA IGEN - DET BLEV TACK OCH ADJÖ I KVARTSFINALEN

BKV gör en KANON-CUP men åkte dessvärre ut ur cupen i kvartsfinalen mot ett svårspelat Värnamo, som dock hade en gnutta tur med det som hände. Lite väl hårda tag på slutet av matchen och en domare som i mina ögon (åter igen) inte "vågade" dömma emot "favoriterna" när det brakade lös. Att visa ut en av "de våra" gick enkelt men tvärtom var väldigt väldigt svårt, för det fanns ett par tillfällen. Trist, men BKV förlorar inte på grund av detta utan på att man åter igen missar ett par chanser som blir till ingenting. Men man fick i alla fall en ordentlig lektion i hur man får "klockan att gå" ;)

Värnamo vinner med 2-0 men våra killar som stod upp och spelade hela vägen ut gör ändå en bra insats. Det blev alltså en hedervärd femteplats bland de sexiofyra lag som ställde upp så man behöver verkligen inte skämmas, jag är i alla fall imponerad av i stort sett alla era matcher. TACK killar för en underbar fotbolls-helg!
Skoj också att få vara Helsinborg med alla roliga föräldrar och syskon samt med tränar-duon som också ska ha beröm för allt sitt jobb. TACK ALLA!

Hur gick cupen då?
Semi 1: Brommapojkarna - Värnamo  2-0
Semi 2: Helsinborg - Lyn  3-2
Final:  Helsingborg - Brommapojkarna  5-0
En väntad final och även om resultatet blev lite väl stort så var nog Helsingborg favoriterna till cup-guldet. Grattis HIF!!

Nä nu ska jag packa upp och ta en dusch efter en svettig hemresa, visst var det seeeegt hem. Grand Hotell i all ära men det ska bli grymt gött att sova i sin säng inatt, eller hur Hacke och Tommy ;) Och jag lovar att jag ska slänga upp ett helt gäng bilder senare i veckan, det finns hundratals nu.
ps. Och självklart så tog vi en rejäl kiss-paus i just Värnamo på vägen hem hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0