- SNÖBOLLEN (ENSKEDE)



ENSKEDE IK FICK STORSTRYK AV BKV - SPEL MOT ETT MÅL OCH 7-0

Fredagskväll och värsta showen, ja det var roligare att dra till Sollentuna för att kolla in första matchen i "Snöbollen" än att sitta hemma och glo på Dobbi-doo med en flaska rödjut kan jag säga. Ni som inte var där missade en underbar första halvlek med fullt ös och ett snopet Enskede. Efter 10 minuter var det 3-0 till BKV och så fortsatte det hela vägen ut, och Enskede ska vara glada över att det inte blev tvåsiffrigt efter ett par missade frilägen av Iko och en ribbträff av Niklas.

Det började med Shivan, Hellgren och Niklas show, och gick sedan ner till backmål av Kevin och Ludde, för att sen tona ut med Kvarnlöf. Ja det var som en symfoni hehe... och dom som inte fick "måla" idag ska inte vara ledsna för det, ni var dom som låg bakom det hela. Utan er, inga mål!
(Måste dock säga att Luddes kanon från 20 meter värmde pappas hjärta lite extra i snålblåsten ;)


(Några nöjda BKV:are efter storseger mot Enskede)

Dagens sjukaste var nog branden som uppstod mitt i första halvlek, ja det BRANN i skogen!!!
Det började med att jag vänder mig om efter att ha känt lite röklukt, tänkte snabbt att "jaha dom eldar mitt i mörkret, typiskt stockholmare", sen ser jag att ett träd har börjat brinna. "Fan Classe, det brinner"... vi kollar en stund och mycket riktigt, det knastrar på riktigt bra där upp i skogskanten. Classe ringer 112 men ingen svarar hahaha, vilket fiasko.
Efter tio minuter ser man knappt planen i all rök, och sotflagor faller ner som snö lite här och var. Hade det varit för fem år sedan så hade all fotboll upphört och samtliga hade stått och glott med öppna munnar, men BKV mal bara på "där ute" och vi hör brandbilarna komma med sirener och släcka elden.

Ok det var väl inte så där jättespännande för en annan, som ju är Gnagare. För bengaler tillhör ju min vardag liksom (i alla fall enligt aftonbladet), det var helt enkelt som vilket derby som helst. Fast runt den plan som BKV spelade var det inte 30.000 åskådare, utan man kunde man räkna till 3 Enskede-föräldrar och 5 BKV-föräldrar samt Stefan Mattsson (den galningen). Som kom farandes från Norrtälje bara för att se våra killar lira ;) RESPEKT!

 
(Rena derbystämningen på Norrvikens IP när BKV körde över Enskede)

Ligger här i soffan, långt senare på kvällen och funderar lite över matchen och varför Enskede fortsatte att försöka spela fotboll? Och varför man anmäler ett lag till cupen, och då i den svåra gruppen om man inte kan ställa upp med bättre?
Enligt "säkra källor" så säger man att det var lag 3 och inte lag 1, vad det nu innebär. Och bara för att man har interna problem slänga ut ett betydligt sämre lag, det verkar ju bara taskigt mot sina egna killar tycker jag. Ok, man ska inte dra för stora växlar bara för en vinst, men SJU NOLL? Själv hade jag faktiskt väntat mig en betydligt mer jämnare match, och jag ville verkligen se BKV spela mot svårare motstånd än detta.

Kanske nästa gång då BP 8 väntar som motståndare, men det skulle inte förvåna mig om BKV fortsätter övertyga så som man spelade idag. Tommy sa att man behöver knappt coacha längre, och jag kommer ihåg att jag skrev det redan för något år sedan "det är som ett självspelande piano när det fungerar som det ska". Här finns potens... potensial... potential

På tal om det, Precamp-kallelserna kom ju singlandes på posten idag och visade på att BKV Norrtälje hade nio spelare med bland de uttagna. Det vill säga lika många som Enköping SK, och fyra mer än GUSK, det visar på styrka, bredd och ett komplett lag. Och ni som inte kom med nu, skit i det och ge järnet, nästa "runda" kan visa sig vara DIN!!
Om två veckor så samlas alla kallade i Uppsala för teori och träning, och ni vill så kan ni läsa mera om det hela här.

Tack för idag grabbar, jag njöt av varje minut. Mer ös nästa gång, på dom direkt, upp i rygg, irritera. Var jobbiga!! Spring! Och glöm inte att skjuta, det lönar sig eller hur ;) Gör som jag sa till Luddovic, "tänk inte, spela bara".
Till sist ett tack till chaffisarna Anna Lena, Tomas, och coachen Tommy, samt medresenärerna Classe och Patrik. Och givetvis till Stefan ;)

Avslutar med FEM SNABBA:

- "Va spelar dom inte inomhus?" (Arne innan avresan) 
- "Låt det brinna upp då för f**!" (Classe när ingen svarade på 112)
- "Hur vinkar man egentligen?" (Tomas som linjedomare, efter 20 år i fotbollens värld)
- Nya vägen, Norrortsleden. Så snabb ;) 
- Caféterian som bjussade på korv efter matchen. Dock utan bröd hehe

BONUS 1..... Halloween... Fam Åkerlund.....
 

BONUS 2... låten som numera skrämmer skiten ur Enskede-spelarna när den spelas på radion. "livrädda blickar" ;)
(med all respekt för ev motståndarläsare, det är bara humor)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0