- BKV-VINST MED 10-2



TVÅSIFFRIGT HEMMA MOT DANMARK, 10-2


I mitten av 1600-talet förlorade Danmark Skåne, Halland och Blekinge. Idag fortsatte nederlaget med "slaget om Uppland". Det kan inte vara roligt att vara "dansk", gästa Norrtälje en mörk söndagskväll, och möta en massa hungriga vargar.

BKV körde över gästande Danmark med klara 10-2 i Futsal-DM, och det var liksom aldrig något snack om vilka som skulle vinna matchen. Det blev åka av redan efter avspark och efter ca fem minuter stod det 2-0 på resultat-tavlan, och vi som var där och tittade på förstod omgående att här var det tre poäng på gång. Det var ju lite viktigt med målskillnad idag också, så man kunde klättra förbi Valsta i tabellen. Nu måste dom vinna över BKV i sista omgången, medan det för BKV:s del räcker med oavgjort för att säkra final-platsen och vidare spel i SM.

Om man ser tillbaka på dagens match så måste jag säga att Danmarks-killarna imponerade på mig I alla fall. Att komma till Norrtälje med 1-31 i målskillnad och noll poäng, och ÄNDÅ försöka spela hela matchtiden ut. Allvarligt, jag såg knappt någon av motståndarna hänga med huvudet, jag tror det var fler i BKV som gjorde det (?)
Sen tror jag att våra grabbar kunde ha vunnit med 5-6 mål till om man spelat efter grundreglen, passa bollen när man kommer två mot en, eller om man sprungit in på motståndaren hela vägen istället för att stanna upp.
I nästa match MÅSTE ni vilja MERA, hålla ihop och ta fram det bästa ni har. Gör det och ni kommer att vinna lätt ;)
Herre Gud, det låter som om jag gnäller trots 10-2, men missförstå mig inte och det klart det blir lite "o-fokus" med dessa siffror. Ni spelade stundtals skitbra grabbar, och jag och många med mig njuter att se er lira boll "där ute".

HIGH FIVE.......................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0