- ZZZÖNDAGMORGON

image182

LUDDES ZZZTÄD-SÖNDAG UPPE PÅ NORDRONA

Klockan ringer vid halv åtta på söndagsmorgonen, och pigg som ett gäng lärkor hoppar Ludde och jag upp ur våra sängar. Vi äter frukost och berättar roliga historier för varandra..... NOOOOT!!!!
Dörren till Luddes rum är stängd och jag hör hur någon snarkar grymtande där inne, snubben är INTE lättväckt men efter en kvart är vi i alla fall på väg.

image183
(Pigg Ludde? Näää, sover som en gris)

Fram med sop-påsar och iväg med ett däckskrik, och upp till ett öde Nordrona. Vi stöter dock på en gammal tant med rullator vid grindarna som helt apropå säger "Jasså, det är er tur idag". Den gumman har varit här förr tänker vi, och får det konstaterat när hon berättar att hon varit uppe som vanligt och samlat tomburkar. Snacka om pigga pensionärer liksom.

image184
(Med sopsäcken i högsta hugg, dags att rensa fett)

Sen knallar vi omkring där uppe i morgonsolen, riktigt riktigt skönt faktiskt. Sol, fågelkvitter och en masasa vårblommor, nästan så man blev lite lyrisk där ett tag. Inte så mycket skräp som man trodde, så själva städningen blev lugn och behaglig. Jag kanske kan ta det varje söndag, så slipper alla ni andra att..... STOPP!
Nä, jag sover nog hellre en timme till, så vi fortsätter nog som tidigare va? ;)

image185
(Spår efter tidig frukost i det gröna... typ kl 03.00 inatt kan jag tänka mig)

image186
(Ett öde Nordrona, endast vi och Imse-Vimse som var på plats denna morgon... och "tanten")


Nä nu går jag och sover en stund tror jag... vi ses!

//Limpan (2008-05-04)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0